• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1396
کد مطلب : 2274
+
-

شهرداری تعدیل نیرو ندارد

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران دیروز از اولویت‌های کاری برای ساماندهی نیروها گفت

منابع انسانی
شهرداری تعدیل نیرو ندارد

 معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تأکید کرد که اولویت کاری‌شان ساماندهی نیروهای موجود در شهرداری است و اصلا تعدیل نیرو نداشته، ندارند و نخواهند داشت. به گزارش همشهری ، ابراهیم شیخ در نشست خبری دیروز با اصحاب رسانه به مناسبت صدمین روز کاری خود، از احصای 9چالش عمده خبر داد و گفت: این چالش‌ها را در 40روز اول حضورم در معاونت توسعه منابع انسانی استخراج کردیم و حالا به‌دنبال ارائه یک‌برنامه نظام‌مند برای ساماندهی نیروها، تکریم مدیران جابه‌جا شده، جذب تعداد اندکی از متخصصان و نخبگان بسته به نیاز و آموزش هستیم. وی فساد و کاهش سلامت اداری را به‌عنوان یکی از چالش‌ها عنوان کرد و گفت: در نظرسنجی «ایسپا» از میان مراجعانی که برای خدماتی خاص به شهرداری مراجعه کردند، 32درصد ادعا داشتند که برای دریافت خدمات، از آنها تقاضایی غیرمرسوم و غیررایج شده است.

معاون شهردار تهران منطقی نبودن حجم و کیفیت نیروی انسانی را در مقایسه با ماموریت‌های سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز در شهرداری تهران 68هزار و 82 نیروی انسانی داریم که این بدان معناست که در مقایسه با شهرهای پرجمعیت خارجی ما ماموریت‌های کمتر و پرسنل بیشتری داریم، از طرفی خود را با شهرهای داخلی نیز مقایسه کردیم. به گفته وی، طبق این قیاس شهر تهران با 9میلیون جمعیت باید 45هزار نفر پرسنل شهرداری داشته باشد؛ در حالی تعداد پرسنل ما دو برابر تعداد پست‌های شهرداری است. اینطور که شیخ اعلام کرد تنها در 6ماه پایانی مدیریت قبلی پایتخت، 8هزار و 652نفر جذب سازمان شهرداری تهران شدند. وی همچنین گفت که در شهرداری تهران علاوه بر تراکم نیروی انسانی چالش فقر نیروی انسانی متخصص هم وجود دارد. وی توسعه فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای در شهرداری، توسعه مبتنی بر شایسته‌سالاری، چابک‌سازی‌ سازمانی، هوشمندسازی مدیریت منابع انسانی و ارتقا و بهبود رفاه حال و تأمین آتیه کارکنان و مدیران را به‌عنوان 5 پاسخ اصلی و مهم به چالش‌های یادشده مطرح کرد.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بر همین اساس گفت: تا پایان سال نیروها را با توجه به تمامی ملاحظات اجتماعی ساماندهی خواهیم کرد و برای این منظور در هر یک از مناطق ۲۲گانه و سازمان و شرکت‌های تابعه شهرداری، شورای تحول نیروی انسانی تشکیل داده‌اند. شیخ با بیان اینکه به‌دنبال ایجاد بازار کار داخلی در شهرداری هستیم، افزود: «برای این منظور ماموریت‌های نوین را تعریف خواهیم کرد که طبق آن سبدی شامل ۱۶۸هزار نفر تشکیل می‌شود.»  در ادامه این نشست معاون شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعدیل نیروی انسانی گفت: «تعدیل زمانی است که فرد قرارداد استخدامی با یک سازمان دارد و بنا به ملاحظات سازمان عذر فرد را می‌خواهند. ما حتی یک مورد تعدیل نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت.» شیخ ادامه داد: «از وقتی که ما به شهرداری آمدیم تنها 0.2درصد از تعداد نیروهای انسانی کم شده است که این موضوع شامل 135پرسنل می‌شود.» به‌گفته وی، اینها افرادی بودند که یا مدرک تحصیلی خود را نتوانستند ارائه کنند یا دچار تخلفی شدند و یا در محل کار حضور پیدا نکردند و برخی از این افراد هم استعفا داده یا بازنشسته شده‌اند.

 

تعداد مدیران بحران متخصص افزایش می‌یابد معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در نشست دیروز  با بیان اینکه شب یلدا را در ستاد مدیریت بحران شهر گذرانده، گفت: «در این حضور متوجه شدم که منابع انسانی متخصص در حوزه مدیریت بحران به اندازه کافی وجود ندارد و بنابراین برای این منظور نیازمند یک سازوکار نظام‌مند در جهت پرورش مدیران حرفه‌ای هستیم.» وی ضمن اشاره به اینکه نخستین طرح تحول درخواست شهردار تهران برای مشارکت کارکنان و شهروندان به‌منظور ارائه ایده‌ها درمورد منابع پایدار درآمدی بود، اظهار کرد: «تا به حال 1857 پیشنهاد به‌دست ما رسیده که بیش از 1300پیشنهاد از سوی همکاران شهرداری بوده و مابقی از سوی شهروندان از طریق سامانه 1888 یا پست اعلام شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید