• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226857
+
-

تغییر رنگ پله‌های ولی‌عصر

اصل ماجرا
تغییر رنگ پله‌های ولی‌عصر

سیدمحمد فخار؛ روزنامه‌نگار

این بار نوبت پله‌های خیابان ولی‌عصر شده است. آسیاب ایراداتی که با موضوع خیابان ولی‌عصر از مدیریت شهری گرفته می‌شود به نوبت است و این بار نوبت به پله‌های خیابان ولی‌عصر در محدوده یوسف‌آباد رسیده است.
پیش از این طی 33ماه گذشته بارها صحبت از خیابان ولی‌عصر شده بود و بلندگوهای سیاسی، شهرداری تهران را مقصر جلوه داده بودند. در پاییز 1400صحبت از نرده‌های خیابان شده بود که ارتباط 2سوی خیابان را قطع کرده‌اند و شهرداری می‌خواهد در خیابان‌ها دیوار بکشد. بلافاصله بعد از انتشار عکس‌ها مشخص شد چنین چیزی صحت نداشته و از اساس دروغ بوده است. پس از آن موضوع خشک کردن درختان در محدوده محمودیه خبرساز شد که شهرداری درختان خیابان را خشک کرده، اما پس از شکایت شهرداری از مالک پلاک جلوی درختان، مشخص شد وی برای
 نمایان شدن نمای ملکش درختان را با مواد شیمیایی خشک کرده و جریمه 117میلیاردی برایش تعیین شد.
پس از آن نیز بارها موضوع قطع درختان این محدوده مطرح بود که هر بار مشخص شد یا موضوع رفع خطر افتادگی درخت یا آفت و مشکلات دیگر زمینه‌ساز حکم کمیسیون‌های مربوطه برای قطع بوده است. در هفته جاری اما انتشار خبری از رنگ کردن پله‌های خیابان ولی‌عصر در محدوده محله یوسف‌آباد مطرح شد که شهرداری تهران در حال تخریب زیبایی پله‌های این محدوده است. با یک جست‌و‌جوی ساده مشخص شد عکس‌ها مربوط به همان ماجرای سال 99و مدیریت اصلاح‌طلبان است. قضیه از این قرار بود که 10خرداد سال ۹۹ پاکسازی طرح و نقش‌های پله‌های ولی‌عصر خبرساز شد. اول شهرداری اعلام کرد که این طرح‌ها استیکر است و کاشی نیست، اما افکار عمومی قانع نشد. پس از آن دوباره ادعای دیگری طرح شد و شهرداری اصلاح‌طلب عنوان کرد که یک گروه فیلمبرداری بدون اطلاع شهرداری اقدام به رنگ‌آمیزی پله‌های خیابان ولی‌عصر برای آماده‌سازی‌ لوکیشن کرده بودند؛ این در حالی است که در خرداد ۹۷ نیز شهروندان به تخریب طرح‌های پله‌های ولی‌عصر واکنش نشان دادند که شهرداری آن زمان باد و باران را علت اصلی این تخریب دانسته بود و در عین حال به سرعت برای ترمیم نقوش زیبای پله‌ها آستین بالا زد.
در هفته جاری این عکس‌ها بار دیگر منتشر شد، با این سویه که «شهرداری تهران در حال نابودی پله‌های رنگی خیابان ولی‌عصر است!» در عین حال مشاهدات عینی خبرنگار همشهری نشان می‌دهد هیچ تغییری در این پله‌های زیبا ایجاد نشده و آخرین دستکاری پله‌ها مربوط به سال 99و دوره مدیریت شهری گذشته بوده که از آن رنگ‌های سبز نیز هم‌اکنون اثری نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید