• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226618
+
-

جزئیات لحظات نفسگیر نجات پرادوسواران از رودخانه کرج

وقتی برادران راهدار فرشته نجات شدند

گزارش
وقتی برادران راهدار فرشته نجات شدند

فتانه احدی- روزنامه‌نگار

خودروی پرادو داخل رودخانه کرج سقوط کرده و جان 2سرنشین آن در خطر بود. یکی از آنها -که زنی جوان بود- داخل ماشین گرفتار شده بود و به‌دلیل نفوذ آب به داخل ماشین، هر لحظه احتمال داشت جانش را از دست بدهد. در این هنگام بود که 2مأمور راهداری که در آن حوالی بودند از راه رسیدند و فرشته نجات زن و مردی شدند که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند.
به گزارش همشهری، ساعت9:30 روز پنجشنبه یک خودروی پرادو که با سرعت از پیچ‌های خطرناک جاده دیزین عبور می‌کرد، در سه‌راهی دیزین دچار حادثه‌ای هولناک شد. در یک لحظه کنترل ماشین از دست راننده خارج شد و خودروی پرادو پس از برخورد با دیواره پل و شکستن آن، به داخل رودخانه کرج سقوط کرد.
علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: در همان زمانی که این حادثه رخ داد، با توجه به اینکه مأموران گشت راهداری در آن حوالی در حال گشت‌زنی بودند، خود را به سرعت به محل حادثه رساندند.
او می‌افزاید: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشین مرد پس از سقوط خودرو به داخل آب پرت شده و جریان رودخانه او را با خود برده بود که البته آن سوی پل توسط مأموران راهداری از آب گرفته شد. اما راننده زن در خودرو گیر افتاده و آب به داخل ماشین نفوذ کرده بود و هر لحظه امکان داشت غرق شود که خوشبختانه توسط مأموران راهداری نجات پیدا کرد.
زندی‌فر ادامه می‌دهد: مأموران راهداری که در آن حوالی بودند قبل از اینکه جرثقیل و تجهیزات راهداری و هلال‌احمر و اورژانس به محل حادثه برسند، به داخل آب رفتند و برای نجات سرنشینان پرادو جان خود را به خطر انداختند.
به‌گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، اقدام مأموران راهداری بسیار قهرمانانه و فداکارانه بود، چراکه بدون تجهیزات، برای نجات جان 2انسان به داخل آب خروشان رودخانه کرج رفتند و خوشبختانه توانستند این افراد را نجات دهند. او اضافه می‌کند: پس از این حادثه، طی مراسمی از 2مأمور راهداری که با به خطر انداختن جان‌شان، جان 2نفر دیگر را نجات دادند تقدیر کردیم.

عملیات نجات‌بخش 2برادر
زمانی که خودروی پرادو به داخل رودخانه سقوط کرد، حجت و قادر ابراهیم‌پور 2برادر راهدار، طبق معمول در خودروی گشت راهداری در جاده چالوس و دیزین در حال گشت‌زنی بودند. همان موقع بود که از طریق مرکز در جریان سقوط یک پرادو به رودخانه کرج قرار گرفتند. آنها موقعیت را چک کردند و متوجه شدند که در 100متری محل حادثه قرار دارند؛ بنابراین خود را به سرعت به محل رساندند و عملیات نجات را کلید زدند.
حجت ابراهیم‌پور به همشهری می‌گوید: وقتی به محل رسیدیم متوجه شدیم که یک آقا و خانم با خودروی شاسی بلند داخل آب افتاده‌اند. از آنجا که جریان رودخانه بسیار خروشان بود، هر لحظه امکان غرق شدن سرنشین زن وجود داشت. خودروی آنها در آب واژگون شده بود و سرنشین مرد داخل آب افتاده و جریان آب او را با خود به آن سوی پل برده بود.
او می‌افزاید: ما نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم تا جرثقیل راهداری و یا مأموران هلال‌احمر برسند؛ بنابراین با برادرم قادر از گوشه پل که شیب کمتری داشت، وارد رودخانه شدیم. ما روی سقف خودرو رفتیم و توانستیم از سمت شاگرد خودرو، سرنشین زن را بیرون بکشیم. همزمان همکاران‌مان که خود را رسانده بودند، سراغ مردی رفتند که آب او را برده بود و توانستند او را در آن سوی پل از آب بیرون بکشند. در آن لحظه من و برادرم به همراه زن جوانی که او را از داخل ماشین نجات داده بودیم، روی خودرو بودیم و هر آن امکان داشت جریان آب ما و خودرو را با خود ببرد. کمی بعد جرثقیل راهداری رسید و همکارانم قسمت دکل جرثقیل را پایین آوردند و ما زن جوان را به کابین بستیم و او را بالاکشیدند.
ابراهیم‌پور ادامه می‌دهد: بعد از آن نیز خودرو را به زنجیر جرثقیل وصل کردیم و با خودرو بالا آمدیم.
وی اضافه می‌کند: در این جریان گوشی موبایل برادرم قادر داخل آب افتاد و گم شد اما خوشحالیم از اینکه توانستیم جان 2انسان را نجات دهیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید