• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
چهار شنبه 9 خرداد 1403
کد مطلب : 226332
+
-

شهید جمهور در شهر ماندگار شد

اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام 2 معبر به نام شهید سیدابراهیم رئیسی موافقت کردند

شورا
شهید جمهور در شهر ماندگار شد

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

یکشنبه (6خرداد) دو فوریت لایحه نامگذاری معبری به نام شهید سیدابراهیم رئیسی تصویب شد و ظهر همان روز کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر، جلسه فوق‌العاده تشکیل داد تا این موضوع به‌فوریت بررسی شود. درنهایت دیروز (8خرداد) نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، در صحن پارلمان شهری در تشریح نتیجه جلسات و بررسی‌های این لایحه دوفوریتی گفت: «در جریان بررسی پیشنهادها، تغییر نام بزرگراه بعثت (در مناطق 15و16) حدفاصل میدان بهمن تا میدان بسیج (به طول حدود 7.5کیلومتر) به نام شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی بررسی و نهایی شد. این معبر یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر است و از ویژگی‌های مهم آن اتصال این معبر به بزرگراه امام رضا(ع) خواهد بود.» او در ادامه به معبر دیگری هم اشاره و عنوان کرد: «با توجه به اینکه ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور شرقی قرار دارد، پیشنهاد شد این معبر (حدفاصل خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر) هم به نام شهید سیدابراهیم رئیسی نامگذاری شود.» براساس تصمیم کمیسیون نامگذاری معابر مقرر شد خیابان کوشک (حدفاصل خیابان سی‌تیر تا خیابان فردوسی) هم به نام شهید حسین امیرعبداللهیان نامگذاری شود. البته در ادامه معدنی‌پور تأکید کرد که نامگذاری معابر به نام دیگر شهدای خدمت هم در دستور کار قرار دارد و این کار به‌تدریج انجام خواهد شد. در پایان هم اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام این معابر موافقت کردند و با تصویب این لایحه نام رئیس‌جمهور شهید و شهدای راه خدمت برای همیشه در تهران ماندگار شد.

کارت‌بلیت خبرنگاران یک‌ساله شد
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم در حاشیه دویست‌وچهلمین جلسه شورا از یک‌ساله‌شدن کارت‌بلیت خبرنگاران خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه طرح ترافیک خبرنگاری برای مدت یک‌سال صادر می‌شود، بهتر است کارت‌بلیت حمل‌ونقل عمومی هم با اعتبار یک‌ساله به خبرنگاران داده شود. همچنین اگر مبلغ این کارت به‌گونه‌ای باشد که با استفاده متعارف زودتر از یک سال به اتمام برسد، شهرداری باید کارت‌ها را شارژ کند تا به‌مدت یک‌سال کار کنند، یا طبق مصوبه شورا کارتی در اختیار خبرنگاران قرار بدهد که به‌ازای کارت ترافیکی که نگرفته‌اند پاسخگوی هزینه ترددهایشان باشد و امسال باید این رویه اجرا شود.»

تأیید گزارش 3مجموعه شهرداری تهران
بررسی حسابرسی سال‌های 1400 و 1401 برج میلاد، سازمان بازنشستگی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در دستور کار جلسه دیروز شورای تهران بود. ابتدا حسابرسان گزارش خود را ارائه دادند و در ادامه هم برخی از اعضا سؤالاتی را مطرح کردند و درنهایت مدیرعاملان مجموعه‌ها توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت مالی دادند. در پایان اعضای شورای شهر تهران گزارش هرسه مجموعه را تأیید کردند.

تصویب یک فوریت 2 لایحه و یک طرح

اعضای شورای شهر تهران دیروز (8خرداد) به یک فوریت 2لایحه و یک طرح رأی مثبت دادند.
  افزایش اعتبار کارت‌بلیت اقشار خاص: شورا قصد دارد سقف بلیت اقشار خاص مثل ایثارگران، دانشجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و.... را افزایش دهد. مبلغ سقف کارت این اقشار سال گذشته 300هزار تومان بود و امسال به 400هزار تومان افزایش می‌یابد.
  کمک ۵۰میلیارد تومانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان: اواخر سال گذشته بود که شهرداری تهران مجوز کمک 50میلیارد تومانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را از شورا گرفت. با توجه به اینکه دوره مالی پرداخت‌ها به اتمام نرسیده است، شهرداری برای رعایت پروتکل‌های مالی قصد دارد در اعتبارات سال جدید این مبلغ را کارسازی کند.
  تعیین اجاره‌بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات: در لایحه ارائه‌شده برای کیوسک‌های درجه‌یک 2میلیون‌و175هزار تومان، درجه2 یک‌میلیون‌و450هزار تومان و درجه3 هم 725هزار تومان اجاره ماهانه پیش‌بینی شده است. مهدی چمران در جریان طرح این لایحه تأکید کرد که اضافه‌کردن هرگونه کیوسک با هر نوع سازه‌ای در هرجای شهر تهران ممنوع است و شهرداری نیز نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

دروغگویان رسوا شدند
دیروز (8خرداد) تعدادی از اعضای شورای شهر تهران موضوعاتی را در قالب تذکر مطرح کردند که مهم‌ترین آنها رسوایی دروغگویان درخصوص قطع درختان بوستان قیطریه بود که توسط پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران مطرح شد. او گفت: «در چند‌ ماه اخیر خبری توسط امپراتوری رسانه ضد‌انقلاب مخابره شد که یکی از پرتکرارترین خبرها و مربوط به موضوع مدیریت شهری بود. خبر این بود که درختان قیطریه قطع شده‌اند که البته با اظهارنظر رئیس سازمان محیط‌زیست مبنی بر اینکه هیچ درختی قطع نشده است، نشان داده شد که چه فضای دروغ‌پردازی‌ای برای تضعیف خادمان مردم در شهر تهران در حال شکل‌گرفتن است.»
به‌گفته سروری، طبق گزارش‌های واصل‌شده تنها در تهران یک‌میلیون‌و33هزار اصله درخت کاشته و ۳۳هزارو500 باغ شناسنامه‌دار شده‌اند. همچنین حدود ۱۰۱بوستان طی 3سال گذشته در تهران احداث شده است که همه اینها حاکی از کارنامه موفق شورای شهر و شهرداری در مباحث مربوط به درخت‌کاری و فضای سبز است.»

معتمدان محله‌ها را طرد نکنید
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا هم تذکرش را به مدیران محلات اختصاص داد و گفت: «مدتی پیش دبیر دبیرخانه مشارکت محله که شرح وظایف و دستورالعملش ابلاغ نشده است، ابلاغیه‌ای صادر و به شهرداران مناطق تکلیف کرده که تا 18خرداد، یعنی 10روز آینده، قرارداد مدیران محله‌ها را بیشتر تمدید نکنند. هرکدام از مدیران محله‌ها که نپذیرد این قرارداد را امضا کند، باید استعفا بدهد و فرد دیگری جایگزین شود. در این شرایط که یک انتخابات جدید پیش رو داریم، چنین اقدامی اصلا مصلحت نیست و پیشنهادم این است که تدبیر و تامل بیشتری برای برخورد با مردم و مشارکت محله‌ای بشود. نباید معتمدان محله‌ها را طرد کنیم.»

رعایت احتیاط در تصمیمات ستاد مشارکت‌های محله
سیداحمد علوی، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورا هم در حمایت از مشارکت‌های محله‌ها گفت: «امروز برای کسانی تصمیم می‌گیریم که ۱۰ تا ۱۵سال در سراهای محلات زحمت کشیده‌اند و لازم است فارغ از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مختلف، تصمیمات در ستاد مشارکت‌های محله بااحتیاط گرفته شود تا زندگی افراد آسیب نبیند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید