• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226205
+
-

خوش خبر

شیرینی آزادی

آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد همیشه اتفاق شیرینی است و خیال آدم راحت می‌شود که این افراد بعد از مدت‌ها می‌توانند به آغوش خانواده بازگشته و جای خالی خود را برای آنها پرکنند؛ حالا اگر مردم خیر نیز سهمی در این اقدام نیکوکارانه داشته باشند که خبر بیشتر به جانمان می‌نشیند. درهمین راستا برایتان خبرهایی داریم از تهران و اهواز. اولین خبر مربوط به دهه کرامت است و برکاتش. در این دهه حدود ۲۵۰زندانی جرائم مالی و غیرعمد اهوازی آزاد شدند که هزینه آزادی ۲۰۹نفر از زندانیان نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان و هزینه ۳۹نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان فراهم شد. و اما در تهران؛ حتما خوشحال می‌شوید اگر بشنوید که نیکوکاران ستاد مردمی دیه استان تهران، از ابتدای سال‌جاری تاکنون با پرداخت حدود ۱۸۰میلیارد تومان و جلب رضایت شاکیان، بدهی ۱۰۰نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را پرداخت و زمینه آزادی آنها را فراهم کرده‌اند. از این تعداد، ۹۳نفر آقا و ۷نفر خانم بوده‌اند که قطعا آزادی تک‌تک شان، می‌تواند امید و آرامش دوباره را به خانواده بازگرداند.

واکسنی از میگو

اختراع واکسن زیستی از میگو برای مقاوم‌سازی گیاهان! بله درست شنیدید. یک اختراع خاص دیگر از نخبگان کشورمان که این بار به کمک صنعت کشاورزی آمده و با مزایایش می‌تواند شرایط بهتری را پیش روی این صنعت قرار دهد.
مخترع این واکسن، محمد امین بکتاش یک نخبه دهه هفتادی اهل شیراز است که واکسن زیستی و هیدروژل فرآوری شده خود را از اسکلت خارجی میگو تولید کرده و حالا با این ماده می‌توان به مقاوم‌سازی گیاهان در برابر تنش‌های محیطی و کاهش مصرف آب کمک کرد، چون وقتی در خاک یا هر نوع بستر گیاهی منتشر شود، میزان بسیار بالایی از آب و مواد معدنی را تا مدت طولانی نگهداری می‌کند و هنگام نیاز در دسترس گیاه قرار می‌دهد. این ماده همچنین به‌عنوان محرک رشد عمل مي‌کند؛ به شکلی که در آزمایش روی درخت نارنج در فصل زمستان، توانسته منجر به 2ماه گل‌دهی زودتر از موعد شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :