• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225530
+
-

گوسفند یک‌ساله خریدار ندارد

زایش‌های بهاری قابل توجه بوده و به تناسب افزایش زایش‌ها، عرضه دام هم در شرایط خوبی است

دامپروری
گوسفند یک‌ساله خریدار ندارد

بازار گوشت قرمز سال گذشته پرنوسان بود و قیمت گوشت به‌خصوص گوشت تولید داخل افزایش قابل توجهی پیدا کرد. گرانی گوشت قرمز در سال گذشته متاثر از کمبود عرضه دام در بازار بود. امسال اما به اذعان مسئولان حوزه دام کشور، زایش‌های بهاری قابل توجه بوده و به تناسب افزایش زایش‌ها عرضه دام هم در شرایط خوبی است و پیش‌بینی می‌شود افزایش عرضه، کاهش قیمت‌ها را به همراه بیاورد. چنانچه از ابتدای امسال شاهد ثبات قیمت گوشت قرمز هستیم.
رئیس شورای تامین دام در مورد وضعیت عرضه دام زنده در بازار به همشهری می‌گوید: امروز که با شما صحبت می‌کنم میزان عرضه دام در بازار خیلی زیاد بوده است؛ یعنی نسبت به هفته پیش میزان عرضه دام گوسفندی زیاد بوده و با گزارش‌هایی که ما از بیشتر استان‌ها داشتیم، عرضه دام به‌خصوص دام زیر یک سال در استان‌ها قابل توجه بوده است.
منصور پوریان با بیان اینکه قیمت دام زنده تابع میزان عرضه و تقاضاست، می‌افزاید: امروز به‌طور میانگین قیمت نقد هر کیلو گوسفند زنده در کشور ۲۳۵ هزار تومان و قیمت مدت‌دار آن یعنی خرید با چک چندماهه ۲۵۵ تا ۲۶۰ هزار تومان بود.
پوریان با بیان اینکه در حال حاضر دام سبک خیلی زیاد و فراوان است، می‌گوید: الان بیشترین تقاضا برای بره‌های ۶‌ماهه است و تقاضا برای بره‌های بالای ۶ یا ۷‌ماهه خیلی پایین است که علت آن، افزایش عرضه بره جوان است.
رئیس شورای تامین دام کشور در مورد قیمت روز گوساله زنده هم می‌گوید: میانگین کشوری قیمت گوساله کشتاری ۲۰۵هزار تومان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید