• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225493
+
-

بیمه حجامت

چند نکته درباره حجامت که پوشش بیمه‌ای آن در حال اجراست

بیمه حجامت

برآیند مطالعات و اظهارنظر کارشناسان نشان می‌دهد که مطالعات درباره اثربخشی حجامت در روش‌های درمانی هنوز تکمیل نشده اما روش آسیب‌زا برای انجام‌دهندگان آن نیست. البته مشروط به آنکه تشخیص و تجویز آن از سوی متخصصان طب سنتی و براساس شرایط مورد نیاز فرد صورت بگیرد که یکی از فاکتورهای مؤثر بر این حوزه پوشش بیمه‌ای آن است. هر چند که این مهم هنوز ابلاغ نشده اما درصورت اجرای آن می‌تواند تقاضای القایی و انجامش در مراکز غیرقانونی را کاهش دهد. به همین دلیل برای به حداقل رساندن خطرات مرتبط با حجامت درمانی، با پزشکان و افراد آموزش‌دیده مشورت کنید و توصیه‌های غیرپزشکی شما را به انجام این کار در مراکز بدون مجوز ترغیب نکند.

  وضعیت بیمه
طبق تصمیم وزارت بهداشت3 خدمت طب سنتی شامل فصد، حجامت و بادکش درصورتی که در مراکز دارای مجوز وزارت بهداشت و با تجویز دکتری طب سنتی انجام شود تحت پوشش بیمه خواهند بود. هر چند که هنوز این پوشش اجرایی نشده و درصورت اجرا سهم پرداختی مردم برای این خدمات 30درصد و سهم سازمان‌های بیمه‌گر 70درصد خواهد بود. محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت در پاسخ به این سؤال که چه زمانی پوشش بیمه‌ای این خدمات ابلاغ می‌شود، این توضیح را داده که «مصوبه بیمه 3 خدمت طب سنتی ابلاغ شده و باید در سامانه‌ها بنشیند که مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این مسئله در حال انجام است.» تا ابلاغ این پوشش بهتر است بدانید که به‌طور کلی هزینه حجامت در مراکز دولتی براساس تعرفه‌های وزارت بهداشت چیزی حدود 70هزار تومان است اما برخی مراکز دو برابر این هزینه را دریافت می‌کنند.
در مراکز خصوصی شهری مثل تهران هم این هزینه بین 200هزار تا 1.5میلیون تومان است که بسته به نوع حجامت و اجرای آن در مطب یا منزل تغییر می‌کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید