• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225483
+
-

مراسم دهه کرامت در تهران با شکوه برگزار شد

مراسم دهه کرامت در تهران با شکوه برگزار شد

مراسم دهه کرامت در تهران با شکوه برگزار شد
سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

 برنامه‌های اجراشده در دهه کرامت و روز دختر جای قدردانی دارد. امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مراسم و برنامه‌های خوبی در استان تهران برگزار شد و حال و هوای امام‌رضایی در استان تهران به چشم می‌خورد.اهتزاز پرچم رضوی در تهران، دیدار با خانواده‌های شهدا و عیادت از بیماران توسط خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌های ویژه دختران در مدارس و مناطق مختلف شهر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر زوار امام‌رضا(ع) در ایستگاه‌های راه‌آهن به‌سوی مشهد مقدس، برگزاری مراسم در مساجد و هیئت‌های مذهبی، برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه در آستان مبارک حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) و سایر بقاع متبرکه و برگزاری کنگره باشکوه ۱۲هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در طول دهه کرامت ازجمله برنامه‌هایی است که در روزهای دهه کرامت برگزار شده و همچنان نیز ادامه دارد. با توجه به برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر جشن‌های دهه کرامت باید از تمام فعالان و موکب‌های مردمی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و سایر دستگاه‌ها و نهادها به‌خاطر همکاری در برگزاری این جشن باشکوه قدردانی کرد.

مشارکت بالای مردم و گروه‌های مردمی
علیرضا نادعلی،سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران

در شهر تهران برنامه‌های باشکوهی به مناسبت دهه کرامت آغاز و اجرا‌ شده که این برنامه‌ها همچنان نیز ادامه دارد. بنده به‌عنوان ناظر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در جلسات مرتبط در معاونت فرهنگی و اجتماعی حضور داشتم و برنامه‌های خوبی از سوی بخش‌های مختلف ازجمله معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی هنری و سازمان زیباسازی در این خصوص پیش‌بینی شد. در همین رابطه شاهد برافراشته‌شدن پرچم دهه کرامت در اراضی عباس‌آباد بودیم که بابت این حرکت ارزشمند فرهنگی از همکاران در شهرداری تهران و هزاران خادم رضوی که در این برنامه حضور داشتند، تقدیر می‌کنیم. درمجموع امسال شاهد برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت در شهر تهران هستیم که این موضوع رضایت‌بخش بوده و جای خوشحالی دارد که شهرداری تهران با دست پر و با برنامه‌ریزی خوب و منسجم خود، در این ایام حال و هوای خاصی را به شهر بخشیده است. ازجمله دیگر ویژگی‌های دهه کرامت امسال، مشارکت بالای مردم و گروه‌های مردمی در برگزاری مراسم مختلف ازجمله در جشن بزرگ امام‌رضایی‌هاست. امیــــدوارم در سال‌های آینده نیز مانند امسال شاهد برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر دهه کرامت در شهر تهران باشیم.

حضور کودکان در جشن دهه کرامت
عباس حیدری، مسئول اجرایی ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها

تجربه برگزاری جشن امام‌رضایی‌ها طی 2سال گذشته نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان همراهی خوبی با سرودهای اجرا شده دارند؛ اگر کودک و نوجوان درگیر موضوعی شود خانواده نیز خودبه‌خود وارد آن موضوع خواهند شد و در نهایت نیز جمعیت قابل‌توجهی به پویش اضافه می‌شوند؛ به همین جهت امسال ۳، ۴ سرود با همراهی آستان قدس رضوی، شهرداری تهران و سازمان اوج ساخته شد. هویت بصری نیز از ارکان اصلی هر پویش است و بر این اساس لوگو، پوستر، تیزر، موشن و ویدئوهای تبلیغاتی طراحی شدند. ایام دهه کرامت همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود؛ به همین جهت در مصلای تهران برنامه زنده مسابقه و کتابخوانی با محوریت کتاب «مامان جون و زیارت» برای گروه سنی کودکان اجرا شد.برای رویداد امام رضایی‌های سال ۱۴۰۳ پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی شعار «ایران حرم است» برگزیده و در تمام تبلیغات شهری و تولیدات صداوسیما درج شد. همچنین از این شعار در اکران‌ها و سرودهای جشن امام رضایی‌ها استفاده شد. علاوه بر این، تولیدات متعددی با همکاری خانه طراحان با محوریت شعار «ایران حرم است» داشتیم.
در کنار مجموعه‌برنامه‌های شهرداری تهران برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متعددی نیز تولید شدند. همچنین برای ارتباط‌گیری بهتر مردم با برنامه‌های این دهه و با هدف ثبت‌نام مواکب و خادمان، سایت‌ها و کانال‌های متعددی ازجمله سایت محبان‌الرضا(ع) طراحی شد. در این طراحی‌ها ما تنها زیرساخت را فراهم می‌کنیم و اداره کار با خود مردم است.در زمینه پویش آزادسازی زندانیان که به همراه زائراولی‌ها و بیماران خاص، 3پویش اصلی شهرداری تهران را تشکیل می‌داد، تلاش می‌کنیم با استفاده از جایگاه اجتماعی برخی از ریش‌سفیدان که دارای احترام بین مردم هستند بتوانیم رضایت شاکیان را اخذ کنیم و زمینه‌ساز آزادی زندانیان شویم. سازمان ورزش شهرداری تهران هم با برگزاری چندین مراسم‌ آیینی گلریزان یکی از متولیان اصلی این پویش است.

برگزاری جشن با استفاده از ظرفیت محلات
مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران

شهرداری تهران با تجربه برنامه‌های گذشته با مشارکت حداکثری مساجد، گروه‌های مردمی و خودجوش، سراهای محلات و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به‌منظور پاسداشت دهه کرامت به اجرای پرشور برنامه‌های دهه کرامت در تمام مناطق شهر تهران پرداخت.
حدود یک‌ماه پیش ستاد دهه کرامت شهرداری تهران راه‌اندازی و در جلساتی با حضور مسئولان سازمان صدا و سیما و معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرها و نمایندگان آستان قدس رضوی و برخی دیگر از ارگان‌ها مقرر شد در هرکدام از شهرهای بزرگ یک جشن محوری عظیم در ایام ولادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) برگزار و به‌صورت ویژه از شبکه‌های سراسری و استانی پوشش داده شود؛ لذا جدولی از چندین مراسم‌ اصلی با نظر مسئولان فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرها تهیه شد و در اختیار معاونت سیمای سازمان صدا‌وسیما برای پوشش ویژه قرار گرفت. جشن‌های دهه کرامت با همراهی سازمان صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و کانون خدمت رضوی استان تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، مجموعه‌های مردمی و... با اجرای برنامه‌های متنوعی در شهر تهران برگزار شدند. جشن مراسم افتتاحیه دهه کرامت با مشارکت تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و کانون خدمت رضوی استان تهران در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به اجرا درآمد. جشن‌های محله‌ای نیز در تمام سراهای محلات، مساجد و... شهر تهران با استفاده از ظرفیت‌های محله‌ای و مساجد با توجه و تأکید بر تعامل، مشارکت، حفظ و گسترش رویکرد مردمی جشن‌های دهه کرامت برگزار شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید