• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225449
+
-

اولین واکنش‌ها به آخرین فیلم کاپولا

اولین واکنش‌ها به آخرین فیلم کاپولا

 اولین نمایش «مگالوپولیس» جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا در جشنواره کن با ۷دقیقه تشویق ایستاده مورد استقبال قرار گرفت. ددلاین در ورودی گزارشش این‌طور به استقبال نمایش فیلم کاپولا رفت. این در حالی است که برخی از منتقدان و سینمایی‌نویسان ایرانی حاضر در کن از ضعیف بودن فیلم مگالوپولیس و هو شدنش توسط تماشاگران نوشتند. کاپولا، کارگردان ۸۵ساله و برنده ۵جایزه اسکار پس از نمایش فیلم و روشن شدن چراغ‌ها در سینما لومیر کن روی صحنه رفت و تعظیم کرد و ریچارد گیر بازیگر فیلم «انجمن پنبه»‌اش روی صحنه ظاهر شد تا به وی تبریک بگوید و تیری فرمو، رئیس کن وی را در آغوش گرفت.


نظر منتقدان درباره فیلم کاپولا
کافه سینما گزیده‌ای از نظرات منتقدان حاضر در کن را منتشر کرد؛ نظر منتقدان مثل واکنش تماشاگران بیش از هر چیز صفر و صدی است.
پیتر بردشاو ٫گاردین:یک فیلم بیش‌از حد باد شده و بیش‌از حد کسل‌کننده. اگرچه ممکن است پرسش فرانسیس فورد کاپولا: آیا امپراتوری ایالات متحده می‌تواند برای همیشه دوام بیاورد؟ معتبر باشد، اما بارقه‌های طنز هم نمی‌تواند این تریلر توطئه را از بازی‌های وحشتناک و جلوه‌های کسل‌کننده نجات دهد.
رابی کالین ٫تلگراف: ساخت این فیلم برای فرانسیس فورد کاپولا 40 سال طول کشیده است و وقتی از تماشای آن درفستیوال فیلم کن متحیر شده بودم، احساس کردم ممکن است 40 سال طول بکشد تا بفهمم چه فیلمی بوده است.
پیتر دبروژ ٫ورایتی:مگالوپولیس هرچیزی هست جز سست و کند و اگرچه برخی از ایده‌هایش آنطور که باید طبق برنامه به نتیجه نمی‌رسد، از آن جمله بیانیه‌های اواخر دوران فیلم‌سازی هنرمند مستقلی که هرگز ایمانش را به سینما از دست نمی‌دهد.
دیوید الریچ٫ ایندی‌وایر:رویای وحشی و تب‌آلود فرانسیس فورد کاپولا، الهام‌بخش امید تازه‌ای برای آینده فیلم‌‌هاست…کاپولا با مگالوپولیس، 85‌ سال احترام هنری و عشق رمانتیک را در یک مانیفست درهم و برهم و فوق‌العاده صمیمانه و بی‌ریا درباره نقش یک هنرمند در پایان یک امپراتوری جمع کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید