• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 29 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225432
+
-

ما قاچاق‌فروشیم!

پشت پرده تجمع فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی

ما قاچاق‌فروشیم!

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰درصد فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی کالاهای خود را از مبادی غیررسمی و قاچاق تهیه می‌کنند که در آن خریدار و فروشنده چندان مشخص نیست. جالب اینکه چندی پیش، فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در اعتراض به نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای خود در مقابل سازمان امور مالیاتی کشور تجمع کردند. نکته مهم اینکه، عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در مورد این تجمع به همشهری گفت: انجمن‌های ما هیچ نقشی در این تجمع نداشتند و از نظر ما این تجمع غیرقانونی بود.
موسی احمدزاده با تأکید بر اینکه ما مخالف اقتصاد سایه و زیرزمینی هستیم و تجمعات غیرقانونی را توصیه نمی‌کنیم، عنوان کرد: درحالی‌که شرکت‌های وارداتی و تولیدکنندگان ما از مبادی رسمی کالا وارد می‌کنند و در هنگام ورود بابت کالایشان عوارض و هزینه‌های گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند، اما فروشگاه‌داران که در سطح عرضه هستند هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مغازه‌داران کالاهای خود را از مبادی غیررسمی و قاچاق تهیه می‌کنند که در آن خریدار و فروشنده چندان مشخص نیست حال آنکه صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی با سلامت جامعه در ارتباط مستقیم است و باید مشخص باشد که آنها کالاهای خود را از چه‌کسی و از چه طریقی وارد کشور می‌کنند و برای آن باید فاکتور رسمی بگیرند. عضو انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با بیان اینکه از ۸‌ماه پیش شناسنامه‌دار شدن فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مطرح شد، عنوان کرد: در ۸‌ماه اخیر در نشست‌های مختلفی که ما با نهادهای امنیتی و نظارتی و وزارت صمت و بهداشت داشته‌ایم بحث شناسنامه‌دار شدن فعالان صنف لوازم آرایشی و بهداشتی مطرح شده و در این مدت به کرات عنوان شده است که مغازه‌ها حق ندارند کالای غیرقانونی خرید و فروش کنند و باید خریدار و فروشنده در فاکتور مشخص باشند چون این موضوع هم به امنیت اقتصادی و هم سلامت جامعه مربوط است. وی با بیان اینکه در این مدت ریز تا درشت فعالان این صنعت شناسایی شده‌اند، گفت: حرف اصلی این است که اگر اینها می‌خواهند در این صنف فعالیت کنند باید در چارچوب قانون عمل کنند که پرداخت مالیات بخشی از آن است وگرنه چندین برابر جریمه خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید