• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225302
+
-

شاسی‌بلند شیائومی، رقیب تسلا می‌شود

گزارش
شاسی‌بلند شیائومی، رقیب تسلا می‌شود

وقتی صحبت از شیائومی می‌شود، ممکن است دیگر فقط در مورد گوشی‌های هوشمند صحبت نشود، چراکه حالا یک شاسی‌بلند جدید برای رقابت مستقیم با تسلا مدل Y طراحی کرده و با قدرت تمام در بازار خودروهای الکتریکی به رقابت برخاسته است.
زمزمه‌های درون شرکت نشان می‌دهد که شیائومی شاسی‌بلند آینده خود را در برابر مدل محبوب تسلا محک زده است. این فقط یک فانتزی گذرا نیست. این SUV از زمانی که لی جون، مدیرعامل شیائومی، جاه‌طلبی‌های خود را برای خودروهای الکتریکی در سال2021 اعلام کرد، در حال توسعه است. در ابتدا برنامه تمرکز بر تولید سدان SU7 بود تا تولیدش در سال‌جاری به 100هزار دستگاه برسد. با توجه به اینکه SU7 هم‌اکنون روی خط تولید قرار دارد، شیائومی دنده خود را تغییر داده است و هدف آن عرضه SUV جدید در اواخر سال2025 یا اوایل سال2026 است. این جدول زمانی با تکمیل فاز دوم کارخانه مونتاژ جدید شیائومی در پکن مطابقت دارد.
درحال حاضر، جزئیات مربوط به SUV آینده کمیاب است، اما کارشناسان و منابع داخلی شرکت به‌خودرویی اشاره می‌کنند که برای تسخیر بازار اصلی طراحی شده است. شایعه شده این خودرو روی پلتفرم نخستین خودروی برقی شیائومی یعنی سدان SU7 ساخته خواهد شد و هرگونه مشکلی را که مدل نسل اول دارد، برطرف می‌کند.
در این بین، قیمت، عامل مهمی در بازار بسیار رقابتی خودروهای برقی محسوب می‌شود و شیائومی به مقرون به صرفه‌بودن توجه خاصی دارد. درحالی‌که قیمت سدان SU7 از 28هزار یورو شروع می‌شود، شایعه شده است که شاسی‌بلند آینده دارای برچسب قیمتی مقرون به صرفه‌تری خواهد بود و احتمالا حدود 19200 یورو را هدف قرار می‌دهد. اگر چنین چیزی درست باشد، این می‌تواند برای طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان جذاب باشد و چشم‌انداز خودروهای برقی چین را دچار تغییرات اصلی کند.
شیائومی با ظرفیت تولید سالانه 300هزار دستگاه خودرو در کارخانه خود در پکن، درحال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در بازار خودروهای الکتریکی بوده است که به سرعت در مسیر رشد قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید