• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225229
+
-

خروج سینمای کودک از انفعال

نخستین نشست شورای سیاستگذاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و اعضای این شورا برگزار شد. در این نشست محمدخزاعی با تأکید بر خروج سینمای کودک و نوجوان از انفعال به‌عنوان سیاست راهبردی گفت: با همگرایی نهادهای متولی یا فعال حوزه کودک ازجمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش و پرورش و حوزه هنری این مهم محقق می‌شود.
وی افزود: سازمان سینمایی در حد توان خود تلاش کرده است تا بیشترین حمایت را از سینمای کودک و نوجوان به عمل آورد و خوشبختانه امسال نیز تاکنون تعداد مناسبی فیلم کودک در بخش‌های مختلف صدور پروانه ساخت، پیش‌تولید و آماده نمایش در فهرست تولیدات سینمای کشور وجود دارند.  رئیس سازمان سینمایی از دست‌اندرکاران مدیریت شهری اصفهان خواست به ظرفیت فیلمسازان اصفهانی برای تولید فیلم‌های کوتاه و بلند توجه جدی کنند تا سینماگران اصفهانی نقش مؤثرتری در برگزاری جشنواره داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نام اصفهان شناخته شده است، بررسی نقاط قوت در کنار آسیب‌شناسی دوره قبل جشنواره را ضروری دانست. او با مثبت ارزیابی‌کردن برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری که سال گذشته همزمان با جشنواره در سطح شهر اصفهان برگزار و سبب ایجاد فضایی سرشار از شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها شد، ترغیب خانواده‌ها برای استفاده بیشتر از برنامه‌های جشنواره را از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره خواستار شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید