• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225184
+
-

نكته بازی

قاتلان جان پرسپولیس
عمده انتقادات از خط حمله کم‌دقت و اسرافکار پرسپولیس حول‌و‌حوش این است که شاید فرصت‌سوزی‌های بی‌پایان آنها در یک بزنگاه کلیدی موجب از بین‌رفتن پیروزی و امتیازات حیاتی شود. این انتقاد درست است، چرا‌که مثلا در بازی با گل‌گهر و ملوان یا همین هوادار، در دقایقی نفس هواداران پرسپولیس در سینه حبس شد. با این حال این موضوع از یک جهت دیگر هم قابل نقد است؛ اینکه ثمربخشی پایین خط حمله قرمزها، روی تفاضل گل هم اثر گذاشته است. می‌دانیم که درصورت مساوی‌شدن امتیازات سرخابی‌ها، در نهایت تفاضل گل تعیین‌کننده خواهد بود. با وجود تفاوت سبک بازی 2تیم، هم‌اکنون تفاضل پرسپولیس فقط یکی بهتر از استقلال است (23به 22) که تازه همان هم به‌خاطر گل خورده کمتر است، نه گل زده بیشتر!

چه روغن‌سوزی بد موقعی
پیکان رضا عنایتی در یک مقطع تبدیل به تیم خوب و جذابی شد. آنها سپاهان را در اصفهان بردند و بلافاصله تیم خوب ملوان را هم شکست دادند. بعدتر پیروزی بر استقلال خوزستان و 2تساوی پرگل با هوادار و مس رفسنجان هم به کارنامه مطلوب تیم جوان عنایتی اضافه شد اما پیکان در بدترین زمان ممکن به روغن‌سوزی افتاد. این تیم در 3هفته گذشته مقابل شمس‌آذر، آلومینیوم و ذوب‌آهن متحمل شکست شده و امروز به‌شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. پیکان در امتیاز 25متوقف مانده و حالا نساجی را با خودش هم‌امتیاز می‌بیند، فولاد و استقلال خوزستان هم فقط 3امتیاز کمتر از این تیم دارند و لغزش در هفته‌های پایانی ممکن است برای خودروسازان گران تمام شود. پیکان در 3گام آخر به مصاف تراکتور، فولاد و استقلال خواهد رفت.

خب چرا اینطوری است؟
جواد نکونام، سرمربی استقلال بعد از پیروزی این تیم مقابل فولاد، در نشست خبری گفت: «یک نکته را رک و روراست بگویم و آن هم اینکه همه دوست دارند ما ببازیم.» روشن نیست جواد روی چه حسابی این حرف را زده اما اگر واقعا او چنین احساسی دارد، سرمربی استقلال باید جواب بدهد چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ حتما رقابت وجود دارد و رقبا هم به‌طور طبیعی دنبال نتیجه نگرفتن تیم حریف و کامیابی خودشان هستند اما اینکه «همه» بخواهند یک تیم موفق نشود، عجیب است؛ حالا یا نکونام دارد اغراق می‌کند یا اینکه برخی مسائل در تیم او طوری بوده که دافعه ایجاد کرده است؛ از سبک بازی تا نوع برخوردهای مربیان. کاش آنقدر خوب باشید که همه، حتی دشمنان‌تان ته قلب‌شان از موفقیت شما حس بدی پیدا نکنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید