• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225173
+
-

«آکادمی100» اسکار را جهانی می‌کند

«آکادمی100» اسکار را جهانی می‌کند

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک که متولی برگزاری مراسم اسکار است، از روز جمعه کمپینی جهانی به‌نام «آکادمی۱۰۰» راه‌اندازی کرده که هدف آن گسترش دامنه و ارتباط این نهاد با سراسر جهان است. این کمپین که به سرمایه ۵۰۰میلیون دلاری نیاز دارد، از سوی جانت یانگ، رئیس و بیل کرامر، مدیرعامل آکادمی در رم و در برنامه‌ای که استودیوی مشهور «چینه چیتا» برگزار می‌کرد، معرفی شد.
کمپانی مشهور رولکس که از حامیان قدیمی آکادمی اسکار است، فعلا ۱۰۰میلیون دلار به این کمپین کمک مالی کرده است.
بیل کرامر برنامه آکادمی۱۰۰ را فرصتی برای افزایش نفوذ و تأثیر جهانی این نهاد خواند و افزود: آکادمی به‌زودی وارد قرن دوم خود می‌شود و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همچنان رهبر برجسته جامعه بین‌المللی سینما خواهیم بود. همچنین، یانگ از تنوع و بین‌المللی شدن آکادمی بیش از هر زمان دیگری یاد کرد و گفت: در میان حدود ۱۱هزار عضو فعلی آکادمی، ۳۰درصد خارج از آمریکا ساکن هستند.
کمپین آکادمی۱۰۰ شامل میزبانی کنفرانس‌ها، گردهمایی‌های اجتماعی، رویدادهای ویژه و برنامه‌های آموزشی با اعضای آکادمی و انجمن‌های فیلم و هنر در سراسر جهان است. جزئیات این رویدادها هنوز عمومی نشده است. از سال۲۰۲۷ به افتخار صدمین سالگرد اسکار که سال۲۰۲۸ برگزار می‌شود، موزه آکادمی مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های ویژه، برنامه‌های فیلم و نشریات مرتبط با تاریخ آکادمی و جوایز اسکار را عرضه خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید