• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225152
+
-

خبرهای کوتاه

   واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران گردشگری تسهیل شد
از سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری با تسهیل در واگذاری اراضی حمایت می‌شود و به اعلام وزارت میراث فرهنگی، به همین دلیل شیوه‌نامه ضوابط برگزاری فراخوان و نحوه انتخاب سرمایه‌گذار به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری، به امضای معاون گردشگری و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن رسید. علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، این اقدام را گامی مهم در راه تسهیلگری، شفاف‌سازی و مرتفع شدن سردرگمی در مسیر سرمایه‌گذاری عنوان کرد. به‌گفته او، تعامل ایجاد شده می‌تواند درشهرهایی که کمبود هتل وجود دارد، سبب تأمین زمین مناسب و مورد نیاز شود.

    بازدید رایگان از آرامگاه شاعران در روز پاسداشت زبان فارسی
همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به درخواست غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، بازدید از آرامگاه‌های شاعران کشور امروز رایگان شد.بازدید‌کنندگان در این روز می‌توانند بدون خرید بلیت از آرامگاه فردوسی و موزه توس، سعدیه و حافظیه در شیراز، آرامگاه باباطاهر در همدان، آرامگاه شمس تبریزی در خوی، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور، آرامگاه بایزید بسطامی در سمنان، آرامگاه و خانه‌موزه نیما یوشیج در یوش، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی در تویسرکان، آرامگاه اوحدی مراغه‌ای در مراغه و بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری در اهر بازدید کنند.

   درخواست توقف ساخت‌وساز در منظر فرهنگی اورامان
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خواستار توقف ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط در منطقه جهانی هورامان/ اورامان شد. فرزامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به اورامان که با حضور سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی اورامان و بخشداران این منطقه برگزار شد، گفت: حفظ بافت معماری سنتی منطقه جهانی اورامان هم یکی از نیازهای اصلی و مهم است که باید در اولویت قرار گیرد و بنابراین انتظار داریم مسئولان ضمن توجه به وضعیت این منطقه، صدور مجوزهای خارج از ضوابط را متوقف نمایند.

این خبر را به اشتراک بگذارید