• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225083
+
-

چشم امید به دشمن خونی

دشمن من‌سیتی نتوانست از آرسنال امتیاز بگیرد، ببینیم دشمن آرسنال مقابل سیتی چه می‌کند

چشم امید به دشمن خونی

در آستانه بازی امشب منچسترسیتی و تاتنهام، صدر جدول در اختیار آرسنال است با یک بازی و یک امتیاز بیشتر. سیتی غیراز تاتنهام، هفته آخر هم با وستهم بازی دارد و دیدار آخر آرسنال در خانه خودش مقابل اورتون خواهد بود. شانس قهرمانی آرسنال با پیروزی در اولدترافورد 7.2درصد افزایش یافته است. ابررایانه‌های اپتا برای بردن این عنوان به آنها 41.3درصد شانس داده‌اند.
آرسنال 52گل در سال2024در لیگ برتر به ثمر رسانده است و بهترین آمار را بین باشگاه‌های این لیگ دارد. آرسنال سال2024در لیگ برتر 8گل دریافت کرده است؛ کمتر از دیگر باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها. این تیم 11کلین‌شیت هم ثبت کرده که در این مورد هم وضعیت بهتری نسبت به بقیه تیم‌ها دارد اما قهرمان لیگ ابتدا با امتیاز و درصورت تساوی امتیازات، با تفاضل گل تعیین می‌شود و سپس گل‌های زده و بعد رویارویی‌های مستقیم را درنظر می‌گیرند. در رویارویی‌ها کفه ترازو به سود آرسنال است چون این فصل یک برد و یک تساوی مقابل سیتی به‌دست آورده. در تفاضل گل هم فعلا آرسنال 3‌تفاضل از حریف بیشتر است. مگر اینکه امشب تاتنهام که دشمن خونی آرسنال محسوب می‌شود، به سیتی راه بدهد. روزهای اخیر هواداران سفیدهای لندن از تیم خود خواسته‌اند با گل‌های زیاد به من‌سیتی ببازند و مانع قهرمانی آرسنال شوند. یکی از هواداران در توییتی از این رفتار دیگران ابراز شرمندگی کرده و نوشته: «شرمم می‌شود وقتی می‌خوانم نوشته‌اید باید به سیتی با اختلاف 5گل ببازیم تا آرسنال قهرمان نشود. به‌نظر من بهتر است با اختلاف 15گل ببازیم!» آنها خودشان که هرگز جام نمی‌گیرند؛ چرا نباید مانع جام گرفتن دشمن شوند؟ تنها مانع آن بازی جوانمردانه و روحیه ورزشکاری است.
    تاتنهام 4شکست پیاپی مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول داشت تا اینکه سرانجام طلسم را شکست و این هفته توانست برنلی را ببرد.
    امید آرسنالی‌ها این است که سیتی در زمین تاتنهام یک تیم بازنده است. تاتنهام در هر 4بازی خانگی قبلی خود در لیگ مقابل منچسترسیتی بدون اینکه حتی یک گل دریافت کند، پیروز شده است. 6باخت سیتی در لیگ برتر در دیدار با تاتنهام بیشتر از هر حریفی در دوران تصدی گواردیولا است. فقط بیرمنگام‌سیتی (7بار در اولدترافورد) بازی‌های لیگ برتری بیشتری را در یک استادیوم خاص بدون گل پشت‌سر گذاشته است.
    اگر لیگ را درنظر نگیریم، سیتی در این فصل در ژانویه موفق به گلزنی در این زمین شد و با گل پیروزی‌بخش آکه راهی دور پنجم جام حذفی شد. فودن و گریلیش 2 گل دیگر را زدند و سون و کولوسفسکی زننده گل‌های تاتنهام بودند.
    اسپرز در 2فصل از 3فصل گذشته آخرین بازی خانگی خود در لیگ را(یک برد) باخته، به همان اندازه که در 17دوره قبلی خود (13برد و 2تساوی) شکست خورده بود.
    سیتی در 4بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر در مجموع با نتیجه 10بر صفر پیروز شده. آنها پیش از این تنها یک‌بار در تاریخ لیگ 4برد متوالی خارج از خانه بدون گل خورده ثبت کرده‌اند؛ مارس تا آوریل 1903در دسته دوم.
    سیتی در 21بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است (17برد و 4تساوی). آنها تا به حال فقط یک دوره بدون شکست را در این رقابت‌ها داشته‌اند؛ 30مسابقه بین آوریل 2017تا ژانویه 2018.
    سیتی در 3فصل اخیر در آخرین بازی خارج از خانه خود در لیگ برنده نشده. آنها قبلاً در 9فصل از 10فصل(از فصل 11-2010تا 20-2019) در آخرین بازی خانگی خود پیروز شده و یک‌بار مساوی کرده بودند. هر چند سیتی فصل 21-2020با شکست در آخرین بازی‌ خانگی مقابل برایتون و فصل قبل با باخت به برنتفورد، عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.
    ادرسون، درواز‌ه‌بان برزیلی تیم میهمان امیدوار است امشب بتواند در دویست‌و‌پنجاهمین بازی خود برای سیتی در لیگ برتر، به رکورد 113کلین‌شیت برسد و به رکورد پیتر چک افسانه‌ای (127) و پپه رینا (119) نزدیک‌تر شود. این دو تنها دروازه‌بانانی هستند که در 250بازی اول خود رکورد بیشتری ثبت کرده‌اند.
    در اردوی تاتنهام غیراز ریچارلیسون که فصل را از دست داده، مصدومان دیگری هم هستند؛ بن دیویس، مانور سولومون، تیمو ورنر، فریزر فورستر، رایان سسنیون و دستینی اودوگی.

چگونه قهرمان  با تفاضل گل تعیین می‌شود؟
تساوی سیتی مقابل تاتنهام یا وستهم و پیروزی در بازی دیگر، برد آرسنال مقابل اورتون. در این صورت تفاضل گل به نفع آرسنال با +3باقی می‌ماند به شرطی که بردهای 2تیم با اختلاف گل مشابه باشد. اگر در هفته آخر سیتی مثلاً 4بر صفر ببرد و آرسنال یک بر صفر، سیتی با یک تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید