• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225057
+
-

احمد نصری، استاندار سابق سیستان و بلوچستان، بوشهر و قزوین:

خانه‌ آقای نبوی حتی فرش هم ندارد

خانه‌ آقای نبوی حتی فرش هم ندارد

احمد نصری از دوستان قدیمی سیدمرتضی نبوی است. هر دو متولد و بزرگ‌شده قزوین هستند، در یک محله بزرگ شده‌اند و از مبارزان سیاسی علیه رژیم پهلوی بودند که تجربه زندانی‌شدن هم دارند. بعدها وصلت فامیلی و ازدواج خواهر احمد نصری با سیدمرتضی نبوی، این ارتباط را بیشتر کرد. از احمد نصری خواستیم از نبوی و سال‌ها رفاقت میانشان برایمان بگوید.

هم‌محله‌ای و هم‌دانشگاهی
آشنایی من و برادر بزرگوارم مهندس نبوی به سال‌های خیلی دور و دوره کودکی برمی‌گردد. هردو در یک محله در قزوین به دنیا آمدیم. در یک دبستان، دبیرستان و دانشگاه درس خواندیم. پیش از انقلاب هر دو با یک فاصله زمانی کوتاه در زندان‌های ساواک بودیم. ایشان سال 54  از زندان آزاد شد و با خواهرم عصمت‌السادات نصری پس از تحمل 32‌ماه حبس که به‌تازگی از زندان آزاد شده بود ازدواج کرد و دامنه دوستی ما گسترده‌تر شد و تا امروز ادامه دارد.

بسیار خیر است
یکی از ویژگی‌های مهندس نبوی ساده‌زیستی است. ایشان 50سال جزو مقامات طراز اول کشور بوده‌اند و بالطبع حقوق و درآمد خوبی داشته‌اند، اما زندگی‌شان همسطح ضعیف‌ترین افراد جامعه است؛ به‌طوری که در خانه‌شان حتی فرش و مبلمان ندارند. حالا ممکن است سؤال کنید پس درآمدشان صرف چه می‌شود؟ ایشان بسیار بخشنده هستند و بخش زیادی از درآمدشان را صرف امور خیریه و حل مشکلات دیگران می‌کنند. بارها شاهد بوده‌ام که اگر فردی مشکل مالی داشته ایشان برای حل مشکلش پیشقدم شده است؛ درحالی‌که خود و فرزندانش از کمترین امور مادی و مالی برخوردارند. شاید در بین مسئولان و مقامات انگشت‌شمار باشند افرادی که اینگونه مناعت‌طبع دارند و ساده‌زیست هستند.

بی‌اطلاع به منزلشان می‌رویم
سال‌هاست که به واسطه دوستی و ارتباط فامیلی با خانواده نبوی رفت‌‌وآمد داریم و یکی از جاهایی که همیشه می‌رویم، حتی بدون اینکه از قبل اطلاع بدهیم، منزل مهندس نبوی است؛ چون می‌دانیم هر وقت برویم ساده و بی‌تکلف پذیرایمان هستند و هر چه را در خانه دارند برای پذیرایی می‌آورند. برای همین اصلا از اینکه حتی بدون اطلاع به منزلشان برویم، معذب نمی‌شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید