• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224995
+
-

حادثه هولناک در رانندگی‌کودکانه

رویداد
حادثه هولناک در رانندگی‌کودکانه

برای بعضی‌ها تب رانندگی از کودکی شروع می‌شود، از همان زمانی که مادر یا پدر را می‌بینند که پشت فرمان نشسته‌اند و استارت می‌زنند. رانندگی رویای اکثر بچه‌های کم‌سن و سال است و اگر مراقب آنها نباشید، ممکن است حوادثی رقم بزنند که جبران‌ناپذیرند.
به گزارش همشهری، تازه‌ترین حادثه‌ای که رانندگی کودکان رقم زد در پایتخت رخ داد، جایی که پسربچه‌ای خردسال دور از چشم والدینش پشت فرمان پژو۲۰۶ نشست و با روشن کردن خودرو آن را به راه انداخت. ماشین در پارکینگ خانه حرکت کرد و زن همسایه هم‌ مقابل ماشین ایستاده بود و همین باعث شد در چشم‌برهم‌زدنی ماشین زن همسایه را زیر بگیرد و زیر چرخ جلو خودرو گرفتار شود. همسایه‌ها که شاهد این حادثه بودند، با آتش‌نشانی تماس گرفتند و با حضور آتش‌نشانان زن جوان نجات یافت. او توسط مأموران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.‌

مکث
کودکان حادثه‌ساز

رانندگی کودکان تا‌کنون حوادث زیادی در کشور رقم زده، حوادثی که گاهی با مرگ پایان یافته است.

6اردیبهشت 1403، کودک بازیگوشی در روستای قراجه شهرستان هریس، وقتی دید که سوئیچ تراکتور رویش است، پشت فرمان نشست و استارت زد. پس از آن تراکتور به راه افتاد، اما تکان‌های آن باعث شد که کودک به جلو پرتاب شود و بر اثر برخورد با تراکتور جانش را از دست بدهد.

13دی 98، زن جوانی از اهالی خلخال با کودک خردسالش به خرید رفت. او بعد از پارک کردن خودرو پیاده شد و به خرید رفت، اما کودک بازیگوش که دید سوئیچ روی فرمان است، با روشن‌ کردن خودرو باعث حرکت آن شد. خودرو پس از حرکت ابتدا با گاری یک دستفروش برخورد کرد و بعد از تصادف با خودرویی دیگر وارد پیاده‌رو شد و با یک طلافروشی برخورد کرد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

21بهمن 97، در نجف‌آباد اصفهان کودک بازیگوشی در نبود پدر و مادرش پشت فرمان خودرو نشست و با روشن کردن و به حرکت درآوردن خودرو با زن و مردی که مقابل خودرو ایستاده بودند تصادف کرد و باعث شد به‌شدت آسیب ببینند.

17بهمن 1400، پسر ۱۱ساله‌ای که پشت فرمان خودروی سمند پدرش نشسته بود به‌شدت با یک خودروی پژو پرشیا برخورد کرد. این تصادف هولناک باعث جان‌باختن ۳نفر و مصدومیت ۴نفر دیگر شد.
18دی 1401 نیز، پسر 15ساله‌ای خودروی سمند پدرش را از خانه‌شان در مشهد بیرون آورد و با دوستانش در خیابان به راه افتاد، اما در بین راه با 2دانش‌آموز تصادف کرد و جان آنها را گرفت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید