• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224988
+
-

خدمات شهری از نگاه شهروندان

سامانه خدمات و فوریت‌های شهری (۱۳۷پلاس) باهدف بهبود و تسریع و تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان در محله‌هاي تهران راه‌اندازی شده است. آمارهای این سامانه در راستای شفاف‌سازی به‌صورت ماهانه روی سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود. در چند سال گذشته موضوع نظافت معابر جزو اصلی‌ترین مطالبات مردمی بود و بیشترین فراوانی را داشت؛ اما با تصمیمات جدیدی که مدیریت شهری در این حوزه گرفته و طبق آخرین اطلاعات سامانه ۱۳۷ پلاس (اسفند۱۴۰۲) ثبت درخواست شهروندان درخصوص نظافت معابر کاهش‌یافته است.
نظافت شهری پس از سال‌ها که پیاپی نخستین شکایت و مطالبه مردم در سامانه۱۳۷ بود بالاخره به رتبه سوم سقوط کرد و این نشان از رضایت نسبی مردم در این حوزه دارد. همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که مدیران شهری مناطق و نواحی موضوع نظافت معابر و نگهداشت شهر را با جدیت پیگیری کرده‌اند و تعداد تماس‌ها از 7005مورد در اسفند سال1401 به 5571مورد در سال1402 رسیده است.
همچنین طبق اعداد و آمارها اسفند سال گذشته ۱۴۵هزارو۷۸۳ پیام در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که شهروندان ۲۰۳هزارو۴۸۶ تماس تلفنی، ۲۲۸۷۹ تماس اینترنتی و ۴۴۸۹ تماس هم به‌صورت پیامکی و... داشته‌اند. همچنین اعداد این سامانه نشان می‌دهد که کاشت نهال در منزل و باغچه معابر، رکورددار تماس‌ها بوده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید