• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224972
+
-

پیش به‌سوی جام چهارم

گواردیولا به گواردیول اجازه هت‌تریک نداد

پیش به‌سوی جام چهارم

برخی مربیان بزرگ چشم ندارند ببینند بازیکنان از خودشان بزرگ‌تر و محبوب‌تر می‌شوند. نمونه‌اش مورینیو یا تن‌هاخ که هر جا می‌روند با ستاره‌های بزرگ تیم بد تا می‌کنند و به مشکل می‌خورند. گواردیولا هم یک جور دیگر شبیه اینهاست. سرمربی موفق منچسترسیتی به بازیکنانش به چشم مهره‌های شطرنج یا پیکسل‌های بازی کامپیوتری نگاه می‌کند. او انگار دسته خوبه را برداشته است، پلی‌استیشن بازی می‌کند و مهره‌ها را در پست‌های غیرتخصصی به بازی می‌گیرد. پپ وقتی به سیتی آمده بود به بازیکنان گفته بود شما یک مشت آدم چاق و تنبل هستید. در بایرن‌مونیخ فلیپ لام مدافع راست تیم را در پست هافبک دفاعی بازی می‌داد و آلابای دفاع چپ را به قلب دفاع می‌برد و چند تغییر این مدلی دیگر.
پپ انگار با رکوردزنی بازیکنانش هم مشکل دارد. همین پریشب که آنها 4بر صفر فولام را بردند، گواردیول این شانس را داشت در دقیقه97از روی نقطه پنالتی گل بزند و به‌عنوان نخستین مدافعی که در تاریخ لیگ برتر هت‌تریک کرده، نام خود را در تاریخ ثبت کند اما گواردیولا این اجازه را به مدافع کروات تیمش نداد و پنالتی را به خولین آلوارس سپرد. این در حالی بود که گل شدن یا نشدن این ضربه هیچ تأثیری در نتیجه بازی نداشت، آلوارس هم در کورس آقای گلی نبود و این گل شاید فقط به درد گل‌شماری آخر فصل می‌خورد. چندی پیش در همین فصل وقتی هالند در یک مسابقه 5گل زد پپ او را بیرون کشید تا بیشتر گل نزند. به هر حال سعی کنید از مربی تیمتان بزرگ‌تر نشوید!
    در حالی فولام این فصل 4امتیاز از آرسنال گرفته (تساوی 2-2و پیروزی 2بر یک) که همه بازی‌های اخیر خود را به سیتی باخته. منچسترسیتی و گواردیولا می‌خواهند چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند؛ چیزی که هرگز سابقه نداشته است.
   سیتی در هر 7بازی اخیر خود در لیگ برتر حداقل با 2گل پیروز شده است. طولانی‌ترین دوره پیروزی مشترک آنها در این رقابت‌ها پس از 7برد پیاپی بین ماه‌های مه و آگوست 2015.
    فولام هر یک از 13بازی اخیر خود مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر را باخته است. تنها تیمی که متحمل شکست‌های متوالی بیشتری مقابل یک حریف خاص در لیگ برتر شده، بورنموث است. این تیم هم مقابل همین منچسترسیتی 14بازی متوالی باخته‌.
    سیتی به صدر لیگ برتر بازگشت و برای هشتمین بار در سال 2024صدرنشین هفته خواهد بود. در مجموع، این هفتادودومین روزی خواهد بود که آنها در این فصل در رده اول قرار می‌گیرند؛ لیورپول 87روز و آرسنال 74روز. فصل پیش آرسنال 30هفته در صدر جدول بود و درنهایت قهرمانی را به سیتی تقدیم کرد.
    پپ، سرمربی من‌سیتی، همه 13بازی خود مقابل مارکو سیلوا را برده که بهترین رکورد صد‌درصدی پیروزی او مقابل یک مربی است. تیم‌های گواردیولا در 13بازی 44گل به تیم‌های مارکو سیلوا زده و فقط 8گل دریافت کرده‌اند.
    رودری 48بازی متوالی در لیگ برتر انجام داده و هرگز در تیم بازنده قرار نداشته است؛ 39برد و 9تساوی. در تاریخ این رقابت‌ها، تنها سول کمپبل بین نوامبر 2002تا اکتبر 2004رکورد شکست‌ناپذیری طولانی‌تری از رودری داشته (56بازی). طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر؛ 56بازی سول کمپبل، 48بازی رودری، تیری آنری و کولو توره.
    فیل فودن بیست‌و‌پنجمین گل فصل خود را برای منچسترسیتی به ثمر رساند و پس از رحیم استرلینگ در فصل 19-2018(25) و 20-2019(31) به دومین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که در یک فصل برای این باشگاه در دوران لیگ برتر (در تمامی رقابت‌ها) گل می‌زند.
    این هشتمین بازی متوالی مقابل فولام بود که من سیتی صاحب یک ضربه پنالتی شد.
   سیتی در 21بازی اخیر؛ 17برد، 4تساوی، صفر باخت. آخرین باخت منچسترسیتی به دسامبر مقابل استون‌ویلا برمی‌گردد. تنها تیم انگلیسی بدون باخت در سال 2024.
    تنها بازیکنانی که از آغاز سال 2024در پریمیرلیگ 50+ موقعیت خلق کرده‌اند؛ برونو فرناندز 54، دی‌بروینه 52، مارتین اودگارد 50.

یوشکو گواردیول پس از گل نزدن در 32بازی اول خود برای منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها، حالا 5گل در 7بازی اخیر برای این باشگاه به ثمر رسانده است. هیچ‌یک از 5گل او برای باشگاه با پای چپ (4بار با پای راست و یک گل با ضربه سر) به ثمر نرسیده است. در همین‌ماه آوریل که گواردیول مدافع 5گل برای سیتی زده، صلاح برای لیورپول تنها یک گل و ساکا برای آرسنال 2گل به ثمر رسانده‌اند و یکی از گل‌های ساکا پنالتی بوده

 

این خبر را به اشتراک بگذارید