• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224940
+
-

گذر از ۳۰۰میلیارد تومان فروش با ۵میلیون‌و۵۰۰ هزار مخاطب

گذر از ۳۰۰میلیارد تومان فروش با ۵میلیون‌و۵۰۰ هزار مخاطب

۵میلیون‌و۵۰۰هزار مخاطب از ابتدای سال به تماشای فیلم‌های ایرانی رفتند تا گیشه سینماها از مرز ۳۰۰میلیارد تومان فروش عبور کند.
با آغاز اکران 2فیلم جدی «نیلگون» و «تاوان» که از چهارشنبه گذشته روی پرده سینماها رفتند، تعداد تماشاگران سینما به حدود 5میلیون‌و۵۰۰هزار نفر رسیده و فروش کلی هم ۳۱۲میلیاردو۶۷۵میلیون تومان است.
 2فیلم «نیلگون» و «تاوان» در 3روز اکران خود به‌ترتیب ۱۵۰ و ۸۲میلیون تومان بلیت فروخته‌اند. از این میزان فروش، سهم فیلم‌های درحال‌اکران از ۱۵ تا ۲۱اردیبهشت‌ماه بیش از ۴۴میلیاردو۳۴۴میلیون تومان بود و در این مدت ۸۴۶هزارو۲۴۰نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند. طبق اعلام مؤسسه سینماشهر، فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۲۳میلیاردو۳۲۰میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸میلیاردو۱۶میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۷میلیاردو۳۲۲میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۳میلیاردو۵۷میلیون تومان و «آسمان غرب» با فروش بیش از یک‌میلیاردو۲۳۵میلیون تومان همانند هفته گذشته به‌ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش هفتگی را به‌خود اختصاص دادند.  فیلم‌های «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با فروش بیش از ۷۸۰میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۲۷۸میلیون تومان، «نیلگون» با فروش بیش از ۱۴۵میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۱۰۷میلیون تومان و «تاوان» با فروش بیش از ۶۴میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.  سینمای ایران روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه با فروش بیش از ۱۳میلیاردو۶۱میلیون تومان بیشترین فروش و سه‌شنبه ۱۱اردیبهشت با ۲۷۹هزارو۲۹۸نفر بیشترین مخاطب را در این‌ ماه داشته است. در حال حاضر 3فیلم «تمساح خونی»، «مست عشق» و «سال گربه» در جایگاه 3فیلم پرفروش سینماها هستند و به‌ترتیب ۱۳۸میلیارد، حدود ۷۰میلیارد و حدود ۴۲میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید