• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224838
+
-

7صبحانه سالم و مفید

7صبحانه سالم و مفید

برای تشویق کودکان به مصرف صبحانه می‌توانید از روش‌های متفاوتی استفاده کنید تا این وعده غذایی برایشان جذاب باشد.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ منبعی از پروتئین به‌ویژه برای شروع روز کودکان است. می‌توان نوع تخم‌مرغ را به‌گونه‌ای تهیه کنید که کودک مزه آن را بیشتر بپسندد یا هر روز در سرو آن تنوع ایجاد کنید. همچنین می‌توان یک روز به کودک املت بدهید تا از طعم یکنواخت تخم‌مرغ خسته نشود.
آجیل
چهار مغز اصلی یک منبع قوی از پروتئین است که مواد مغذی زیادی را به بدن کودک می‌رساند. می‌توانید این آجیل را از هر طریقی به کودک بدهید یا حتی آن را با مواد دیگر ترکیب کنید. همچنین کره بادام زمینی یکی از منابع اصلی پروتئین است که استفاده از آن همراه با نان تست یا حتی روی میوه انرژی زیادی را به بدن کودک می‌رساند. می‌توانید خود بادام زمینی یا مغزهای دیگر را به ماست فرزندتان برای صبحانه اضافه کنید.
پودر پروتئین
اگر کودک شما اهل ناخونک زدن است و درست غذا نمی‌خورد، می‌توانید کمی پودر پروتئین را به رسپی صبحانه او اضافه کنید. موادی مثل جو، پودر شیر، تخم‌مرغ، موز و... در غذاها می‌تواند میل کودک را به صبحانه چند برابر کند.
اسموتی پروتئین
اسموتی‌ها برای صبحانه خوش‌طعم، مقوی و حاوی پروتئین هستند و به راحتی تهیه می‌شوند. اضافه‌کردن مقداری پودر نارگیل، کره بادام زمینی، موز، وانیل، زرده تخم‌مرغ، پودر کاکائو و پودر دارچین می‌تواند اسموتی خوشمزه‌ای را بسازد. البته می‌توان براساس ترجیح کودک این مواد تشکیل‌دهنده را کمی تغییر داد.
اسموتی توت‌فرنگی
اسموتی توت‌فرنگی بسیار خوشمزه است و می‌تواند تا نصف روز کودک شما را سیر نگه دارد. کافی است که کمی توت‌فرنگی را با جوی خام، ماست یونانی، عسل و شیر ترکیب کنید.
گوشت
اضافه‌کردن گوشت به صبحانه کودک طعم متنوعی را به دهان او می‌دهد و بسیار مقوی است. می‌توانید یک روز در هفته در صبحانه از گوشت به‌صورت‌های گوناگون استفاده کنید. می‌توان از گوشت‌هایی با پروتیئن بالا و چربی کم استفاده کرد.
 محصولات لبنی
استفاده از محصولات لبنی برای صبحانه می‌تواند یک شروع خوشایند و خوشمزه باشد. مثلا شیر، ماست و تکه‌هایی از پنیر می‌تواند پروتئین کافی را به بدن کودک‌تان برساند. میلک‌شیک‌های خوشمزه، نان تست با پنیر و... برای صبحانه مفید خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید