• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 22 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224801
+
-

25 استان درگیر سیل بهاری

پیگیری
25 استان درگیر سیل بهاری

25 استان بر اثر بارندگی‌‌های یک هفته اخیر، درگیر سیل و آب‌گرفتگی معابر شدند که با مشارکت 370تیم عملیاتی متشکل از 1350نیروی امدادی به 10 هزارو 350نفر   امدادرسانی شده ‌است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «25استان کشور در هفته اخیر از نعمت بارش باران بهره‌مند شدند. 3هفته گذشته برای مقابله با خشکسالی و موضوع فرونشست زمین در بعضی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور، جلساتی داشتیم که خوشبختانه با بارش‌های هفته اخیر و پرشدن سدها، بخشی از آن مشکلات رفع شده است.»
بابک محمودی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها باعث خرابی گسترده و مخربی نشده ‌است، افزود: «با این حال آب‌گرفتگی معابر و امدادرسانی به افراد آسیب دیده از سیل را نیز بعد از بارش‌ها داشتیم.» آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت‌تأثیر حوادث جوی بوده اند. محمودی درباره امدادرسانی به این استان‌ها گفت: «حدود ۲۶۰عملیات امدادرسانی داشتیم که به 10هزار و ۳۵۰ نفر امدادرسانی شد. اسکان اضطراب برای ۴۶۰نفر انجام شد. ۳۵۰نفر با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به مناطق امن منتقل شدند و بعد از عبور شرایط هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی به خانه‌های خود بازگشتند.» رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور درباره فعالیت تیم عملیات برای تخلیه آب از منازلی که بر اثر سیل دچار آب‌گرفتگی شده ‌بودند، خاطرنشان کرد: «بالغ بر ۴۲۰واحد تخلیه آب منازل داشتیم.» به‌گفته او، 160تخته چادر، 2122تخته پتو، ۹۵۰تخته موکت، حدود ۵تن نایلون، ۱۸۵۰بسته غذایی، ۱۰هزار کنسرو، ۵تن برنج، ۵۰۰کیلو روغن، یک تن انواع حبوبات و 470بسته اقلام بهداشتی بین افراد آسیب دیده از سیل طی یک هفته اخیر در 25 استان توزیع شده‌ است.‌‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید