• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 22 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224799
+
-

منطقه5 در سال 1403

یادداشت
منطقه5 در سال 1403

داود گودرزی؛ شهردار منطقه 5

وجود یک برنامه عملیاتی دقیق، مدون، قابل اجرا و راهبردی در هر سازمان و نهادی موجب می‌شود در عین حال که سازمان با چشم‌اندازی روشن به‌سوی اهداف خود حرکت کند، رضایتمندی ذی‌نفعان و بهره‌برداران آن سازمان نیز فراهم شود. با تکیه بر این رویکرد است که می‌توان در سایه بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطاتی و هوشمندسازی، مسیر رشد و تعالی مستمر خدمات را با موفقیت طی کرد.
 از این منظر، مدیریت شهری منطقه5، با استفاده از مدل‌های دقیق برنامه‌ریزی، استقرار یک مرکز رصد و پایش فعالیت‌های شهری، درکنار استفاده از دانش و فناوری هوش تجاری و هوش مصنوعی و استفاده از منابع انسانی متعهد و متخصص درنظر دارد در سال1403 علاوه بر ارتقای سرمایه‌های شهری در منطقه فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه جدیدی را رقم بزند که بخشی از آنها در قالب اجرای پروژه‌های توسعه محلی و طرح تحول خدمت 20گانه انجام خواهد شد و بخشی دیگر برگرفته از مطالعات درون‌منطقه‌ای، جمع‌آوری مستمر اطلاعات، گزارشات و درخواست‌های شهروندان، بازدیدهای میدانی از سطح محله‌های منطقه و تعامل با نخبگان خواهد بود.
پروژه‌های توسعه محلی طی سال گذشته نیز با انجام حدود 59پروژه خرد و کلانشهری در منطقه دنبال شد اما در سال جدید رویکرد ارائه خدمت در قالب انجام بیش از 100پروژه جدید عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری، ترافیکی و هویت‌سازی بصری در کنار یک برنامه‌ریزی راهبردی با قابلیت رصد در بستر فناوری‌های نوین مدنظر قرار گرفته و دنبال خواهد شد. توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و گشودن گره‌های ترافیکی با اصلاحات مورد نیاز در معابر منطقه، از برنامه‌های ویژه مدیریت شهری در منطقه است تا تردد شهروندان در منطقه و دیگر مناطق شهر با سرعت و سهولت بیشتری امکانپذیر شود. از سوی دیگر، افزایش نظارت بر ایمنی و امنیت شهری به‌ویژه در حوزه ساختمان‌های ناایمن به‌طور جدی در برنامه‌های امسال شهرداری گنجانده شده و پیگیری خواهد شد. تشکیل قرارگاه فرهنگی و تربیتی با همکاری سایر دستگاه‌ها ازجمله آموزش و پرورش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پردازان خلاق نیز از برنامه‌های حوزه فرهنگ و ‌آموزش در منطقه خواهد بود. احیای منابع درآمدی پایدار، توسعه خدمات با هدف ارزان‌سازی اداره شهر، گسترش خدمات عمرانی و رسیدگی به محله‌های محروم و کمتر توسعه‌یافته در منطقه، فعالیت‌هایی است که در سال1403 با رویکرد برقراری عدالت شهری در منطقه در حوزه توجه مدیریت شهری جدید منطقه قرار گرفته است. افزایش سرانه‌ فضای سبز و توجه جدی به سیما، منظر و مبلمان شهری نیز با رویکرد زیباسازی چهره شهری از اقدامات مورد توجه شهرداری منطقه برای سال‌جاری خواهد بود. از دیگر سرفصل‌های مورد توجه مدیریت شهری منطقه5 برای امسال، می‌توان به افزایش سرانه‌های ورزشی محله‌ها، ساماندهی وضعیت روزبازارها و ایجاد ظرفیت‌های جدید و خرد اقتصاد شهری اشاره کرد که ارتقای شاخص‌های ورزشی و اقتصادی منطقه را به‌دنبال خواهد داشت. حمایت از نخبگان، کارشناسان و سرمایه‌های اجتماعی محلی نیز با هدف ایجاد و توسعه شبکه‌های اجتماعی و کانون‌های مدیریت محله‌ای بخشی از اهدافی است که با تکیه بر مشارکت شهروندان در سال1403 دنبال خواهد شد.
در مجموع باید گفت آنچه به‌طور جدی در سال1403 مورد توجه مدیران شهری منطقه5 قرار دارد، تلاش در راستای افزایش امید و رضایتمندی شهروندان از خدمات مدیریت شهری و اثربخشی حداکثری اقدامات است تا شهروندان به‌صورت عینی در متن زندگی‌شان توسعه خدمات منطقه را احساس کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید