• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
شنبه 22 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224769
+
-

شکست‌ناپذیران اروپا

عکس خبر
شکست‌ناپذیران اروپا

بایر لورکوزن، تمام چیزهایی را که در تاریخ طولانی خود نداشته، می‌خواهد در همین فصل با ژابی آلونسو به‌دست بیاورد؛ قهرمانی در بوندس‌لیگا بس نبود، آنها حالا رسما رکورد طولانی‌ترین نوار شکست‌ناپذیری را به نام خود ثبت کرده‌اند و در آستانه سه‌گانه داخلی و قاره‌ای هستند.
شاگردان آلونسوی اسپانیایی که اخیرا برای نخستین‌بار در تاریخ باشگاه در لیگ آلمان قهرمان شده‌اند، پنجشنبه در نیمه‌نهایی لیگ اروپا، بازگشتی رویایی داشتند و با به تساوی کشیدن بازی با رم، به فینال لیگ اروپا صعود کردند. آنها 2گل از رم عقب بودند اما دقایق 82 و 97 بازی 2بار به گل رسیدند تا درمجموع 4 بر 2، تیم سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان را از راهیابی به فینال محروم کنند و خودشان را در آستانه کسب یک جام دیگر قرار دهند. گل دقیقه97 از این جهت اهمیت داشت که رکورد شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن را تداوم بخشید؛ آنها حالا در 49بازی شکست نخورده‌‌اند و همین فردا این فرصت را دارند که با پیروزی یا تساوی مقابل بوخوم، به عدد 50بازی بدون شکست برسند. پیش از آنها بنفیکا سال‌های 1963 تا 1965 رکورد 48بازی بدون شکست را ثبت کرده بود. لورکوزن علاوه بر لیگ اروپا، به فینال جام‌حذفی هم صعود کرده و می‌تواند به قهرمانی سه‌گانه برسد. آنها 11روز دیگر در لیگ فینال اروپا باید با آتالانتا بازی کنند؛ تیمی که در بازی برگشت نیمه‌نهایی، مارسی را 3 بر یک شکست داد. آتالانتا درمجموع 4 بر یک مقابل رقیب فرانسوی به برتری رسید.
در دیگر جام اروپایی فصل هم المپیاکوس و فیورنتینا مقابل هم به میدان خواهند رفت. تیم یونانی در نیمه‌نهایی از سد آستون ویلا عبور کرد. فیورنتینا هم پس از پشت‌سر گذاشتن بروژ بلژیک، برای دومین‌بار متوالی به فینال این رقابت‌ها رسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید