• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 22 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224751
+
-

8نکته درباره یک سرطان زنانه

1 سرطان دهانه رحم شاید که خونریزی و درد و... هم داشته باشد، ولی غالبا علامت خاصی ندارد و همین کار را سخت می‌کند؛ مخصوصا در مراحل اولیه. به همین دلیل انجام تست «پاپ اسمیر» هر 3 سال یک‌بار برای زنان 21 تا 65 ساله توصیه می‌شود. به گزارش همشهری آنلاین این کار، به‌معنای جمع‌آوری و مطالعه سلول‌های دهانه رحم است که به راحتی می‌تواند این سرطان را حتی در مراحل اولیه پیش‌بینی کند.
2 برای زنانی که 30سال را رد کرده‌اند، آزمایش پاپ اسمیر هر 5سال یک‌بار توصیه می‌شود. این آزمایش ممکن است با آزمایش عفونت HPV هم توصیه شود.
3 HPV را مرسوم‌ترین دلیل سرطان دهانه رحم می‌دانند؛ نوعی عفونت ویروسی است که البته واکسنی هم برایش وجود دارد که باید بین سنین 9 تا 11 سال استفاده کرد. این واکسن تا حداکثر 45سال هم توصیه می‌شود.
4  برای کم کردن خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم روش‌هایی وجود دارد؛ مثل اینکه از مشاوران و مراقبان سلامت خود در این‌باره سؤال کنید که با توجه به وضعیت و سن و سال‌تان چه توصیه‌هایی برای آزمایش توصیه می‌کنند.
5 همانطور که اشاره شده، از واکسن HPV می‌توانید استــفــاده کنــید که تــا میانســـالــی را هم        در برمی‌گیرد.
6  اگر در حال استعمال سیگار هستید باید فکری کنید، چون زنان سیگاری دوبرابر دیگران می‌توانند درگیر با این سرطان باشند. بالاخره یا باید از سرطان و گسترش آن در بدن‌تان بترسید یا تن به لذت سیگار بدهید.
7  از دیگر توصیه‌هایی که می‌شود، تغذیه سالم، تحرک بالا و پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های غیرمجاز و... است. اساسا سرطان را یک بیماری مبتنی بر سبک زندگی می‌دانند. یعنی که اگر سبک زندگی شما سالم باشد احتمال بسیار کمتری خواهید داشت که به آن دچار شوید.
8 نور خورشید وقتی که شدید می‌شود هم می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند؛ ازجمله درگیر شدن یا توسعه سرطان‌ها. در کل سعی کنید در معرض نور ظهرگاهی خورشید قرار نگیرید یا آن را به کمترین حد برسانید. کرم‌های ضد‌آفتاب و استفاده از لباس‌های مناسب و...، ایده خوبی برای این منظور هستند. تا می‌توانید اشعه ماوراء بنفش را کنترل کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید