• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224729
+
-

خوش خبر

خوش خبر

فرشته‌هایی که بال ندارند
کمتر معلمی است که تنها به اینکه برود سر کلاس و چند ساعتی تدریس کند، اکتفا کند. معلمی برای خیلی از معلم‌ها دیگر فقط یک شغل نیست؛ آنها خودشان را در مقابل تک‌تک بچه‌هایی که سر کلاسشان می‌نشینند، مسئول می‌دانند و بهشان درس زندگی می‌دهند. در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور و البته محروم، معلم‌ها شرایط سخت‌تری دارند، اما باز هم حواسشان به تک‌تک بچه‌ها هست؛ مثل معلمی که یک روز تمام در راه است تا به مدرسه برسد و بخش زیادی از راه کوهستانی را هم با پای پیاده طی می‌کند یا معلمی که از جیب خودش هزینه می‌کند تا برای بخاری کانکسی که به‌عنوان کلاس درس استفاده می‌شود، نفت تهیه کند تا بچه‌ها در سرما نمانند. چند روز پیش هم فیلمی از یک معلم بختیاری در فضای مجازی وایرال شد که برای نجات دانش‌آموزانش به دل سیلاب زد. این معلم فداکار چندین‌بار عرض رودخانه را طی کرد و بچه‌ها را یکی‌یکی به آن سوی رودخانه برد. دست‌مریزاد به این فرشته‌های روی زمین.

سلسله مهربانی
با همسایه‌ها یک صندوق وام ماهانه داشتند و این‌بار قرعه به نام او درآمده بود؛ برای همین هم بی‌معطلی به ستاد دیه کشور رفت تا باعث و بانی آزادی یک زندانی باشد. اینکه چرا ستاد دیه را انتخاب کرده داستان جالبی دارد که مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل روایت کرده است: «مشغول انجام کارهای روزانه بودم که خانم میانسالی وارد اتاقم شد و گفت: می‌خواهم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنم. می‌گفت: تازه یک سال بود که عروسی کرده بودیم. شوهرم راننده ماشین سنگین بود و کم‌کم داشتیم به زندگی‌مان سروسامان می‌دادیم که با یک عابرپیاده تصادف کرد و به علت ناتوانی در پرداخت دیه به زندان افتاد. من ماندم و یک بچه شیرخواره و یک خانه اجاره‌ای بدون هیچ اندوخته و درآمدی! خیلی سختی کشیدم، سراغ هرکسی برای کمک می‌رفتم برایم عذر و بهانه می‌آورد تا اینکه بعد از مدتی پرونده‌ همسرم به ستاد دیه ارسال شد و با کمک این نهاد حمایتی همسرم پس از ماه‌ها حضور در بند آزاد شد. حالا آمده‌ام با این پول یک زندانی غیرعمد را آزاد کنم تا به خانواده‌ای کمک کرده باشم.»

حال خوش زمین
حال زمین که خوب باشد، حال ما آدم‌ها هم رو به راه می‌شود؛ زمینی که سال‌هاست با رفتار و سبک زندگی غلط بعضی از ما، زخم به جانش افتاده و حالا از گلوی همیشه به آلودگی هوا نشسته‌اش، از خشکی‌اش و کمتر شدن سرسبزی‌اش می‌توان فهمید بیمار است و نیاز به تیمار دارد. برای همین هم چند خبر خوش از محیط‌زیست داریم که می‌تواند آنهایی را که به زمینشان اهمیت می‌دهند و دوستدار محیط‌زیست هستند خوشحال کند؛ اینکه تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵سانتی‌متر بیشتر شده و جان گرفته است یا اینکه در منطقه محافظت‌شده سبزکوه یک پلنگ اصیل ایرانی رویت شده است. همچنین فلامینگوهای مهاجر هم در این فصل بهار مهمان آبگیرهای خراسان شمالی‌ شده‌اند و دیگر اینکه جریمه شکار غیرمجاز حیات‌وحش ۴برابر شده است تا دیگر کسی جرأت شکار کردن حیوانات را نداشته باشد و همینطور عضو جدیدی به ۸رأس گوزن زرد ایرانی که در خطر انقراض بودند، اضافه شده است؛ ضمن اینکه هوای بسیاری از استان‌های کشور این روزها بارانی است و می‌توان امیدوار بود با این بارش‌ها تابستان امسال درگیر خشکسالی و کمبود آب نشویم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :