• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224648
+
-

اسلحه‌های پنهان

رقبای پرسپولیس و استقلال در هفته‌های آخر بازیکنانی دارند که ممکن است با انگیزه‌های پنهان خودشان نقش مهمی در تعیین تیم قهرمان ایفا کنند

اسلحه‌های پنهان

فاصله یک امتیازی استقلال و پرسپولیس در صدر جدول باز هم پابرجا ماند تا بازی‌های باقیمانده در 4هفته پایانی ارزش مضاعفی پیدا کند. حالا همچنان 2تیم منتظر توقف تیم رقیب هستند و بنابراین قدرت حریفان این تیم‌ها در هفته‌های پایانی و میزان درخشش آنها در جنگ با مدعیان قهرمانی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در این تیم‌ها بازیکنانی هم حضور دارند که یا سابقه بازی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را داشته‌اند‌ یا آرزوی حضور در یکی از این 2تیم را دارند و سال‌های اخیر زمزمه‌هایی درباره سرخابی‌شدن آنها شنیده شده است. این بازیکن‌ها با یک نمایش خوب مقابل استقلال یا پرسپولیس می‌توانند چندین برابر بازی‌های عادی دیده شوند ‌یا با درخشش مقابل یکی از این تیم‌ها می‌توانند دل تیم رقیب را به‌دست بیاورند و پروسه انتقال خودشان را جدی‌تر کنند؛ بازیکنانی که ممکن است اسلحه پنهان تیم‌های مدعی در روزهای پایانی باشند.

داریوش شجاعیان علیه پرسپولیس
هافبک سابق استقلال مدت‌ها در سایه بود و درخشش چندانی از او دیده نمی‌شد اما چند هفته‌ای است که در تیم هوادار به یکی از مهره‌های درخشان و تأثیرگذار تبدیل شده. شجاعیان حالا با 6گل بهترین گلزن هوادار است و این عنوان را از زمان آمدن مسعود شجاعی به‌دست آورده است. او این هفته به همراه تیم اوج‌گرفته هوادار مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و اگر درخشش هفته‌های اخیر خودش را در این بازی هم ادامه بدهد، دوباره به بازیکن محبوب استقلالی‌ها بدل خواهد شد.

احسان پهلوان علیه استقلال
در فصل جاری تقریبا هیچ درخششی از احسان دیده نشده و او در حال سپری‌کردن یکی از بدترین فصول بازی خودش است. او نیم‌فصل اول در سپاهان بازی کرد و در نیم‌فصل دوم هم راهی فولاد شد اما در هیچ‌یک از این 2تیم نمایش خوبی نداشته که یاد روزهای اوجش را در دل فوتبالی‌ها زنده کند. درخشش و تأثیرگذاری او در مصاف با استقلال، اتفاقی است که احتمال بسیار کمی دارد اما اگر رخ بدهد هافبک سابق پرسپولیس را دوباره به ستاره محبوب هواداران این تیم بدل می‌کند.

جواد آقایی‌پور علیه پرسپولیس
آقایی‌پور تا همین الان هم دین خودش را به استقلال تهران ادا کرده و باعث و بانی صدرنشینی آبی‌ها‌ست. مهاجم استقلال خوزستان که تازه امسال اسمی برای خودش دست‌وپا کرده تا‌کنون 6گل در لیگ برتر زده که یک‌سوم این گل‌ها را مقابل پرسپولیس به ثمر رسانده است. 2گل او در بازی رفت باعث تساوی 2-2 پرسپولیس با استقلال خوزستان شد، درحالی‌که پرسپولیس با 3امتیاز همان بازی الان می‌توانست صدرنشین باشد. آقایی‌پور در سال آتی گزینه همه تیم‌های بزرگ لیگ برای خط حمله خواهد بود و گلزنی به پرسپولیس می‌تواند رنگ آبی را در میان تیم‌های هوادار او پررنگ‌تر کند.

محمدرضا آزادی علیه استقلال
محمدرضا آزادی قبلا در استقلال بازی کرده و البته دوران خوبی را در این تیم سپری نکرده است. او در اواسط این فصل و زمانی که پرسپولیسی‌ها به‌شدت دنبال مهاجم بودند، نامش در لیست خرید سرخپوشان دیده شد اما این اتفاق نیفتاد و گلزن فصل گذشته آلومینیوم در تیم نساجی ماندنی شد. شاید فصل آینده و در قحطی مهاجم گلزن که لیگ ایران را فرا‌گرفته، پرسپولیسی‌ها یک‌بار دیگر به فکر جذب این مهاجم جوان بیفتند. آن روز اگر آزادی به استقلال گل زده و مانع قهرمانی این تیم شده باشد، قطعا خیلی بهتر می‌تواند جای خودش را در دل قرمزها باز کند.

حسین گودرزی علیه پرسپولیس
در پنجره زمستانی لیگ برتر حسین گودرزی در لیست خرید خیلی از تیم‌ها بود اما استقلالی‌ها خیلی جدی‌تر از همه خواهان او بودند و حتی تا مرز خرید او هم پیش رفتند. این انتقال اما در مراحل پایانی با مخالفت سعید دقیقی منتفی شد و بازیکن تیم ملی امید در قزوین ماند. او که در نیم‌فصل دوم درخشان‌تر از قبل هم شده هفته بیست‌ونهم با درخشش مقابل پرسپولیس می‌تواند اسمش را کاملا در ذهن آبی‌ها جا بیندازد و این‌بار خیلی محکم‌تر و موفق‌تر از قبل پای میز مذاکره با آنها بنشیند.

سعید سحرخیزان علیه استقلال
در هفته بیست‌ونهم استقلال باید مقابل گل‌گهر قرار بگیرد. ستاره گل‌گهر در این فصل روبرتو تورس بوده که اساسا گزینه خود استقلالی‌ها‌ست و جواد نکونام هم رابطه خوبی با او دارد. اما جلوتر از تورس، بازیکنی در خط حمله گل‌گهر می‌درخشد که احتمالا گزینه آینده پرسپولیس و تیم‌ملی خواهد بود. آیا سعید سحرخیزان می‌تواند با گل‌زدن به استقلال و قهرمان‌کردن پرسپولیس، مسیر شهرت را یک‌شبه طی کند؟

فرشید باقری علیه پرسپولیس
هافبک سابق استقلال امسال فصل خیلی خوبی را در مس رفسنجان سپری کرده و حتی ممکن بود در نیم‌فصل به استقلال برگردد. فرشید باقری اما همچنان در مس شاگرد محرم نویدکیا‌ست و از خوب‌های این تیم هم محسوب می‌شود. او با وجود آنکه هافبک دفاعی است با 2گل و یک پاس‌گل، تأثیر خوبی هم روی گل‌های تیمش داشته است. اگر کار رقابت استقلال و پرسپولیس به روز آخر بکشد و باقری در گلزنی به پرسپولیس هم تأثیرگذار باشد، آن وقت کاری را برای استقلال کرده که حتی در دوران حضورش در این تیم هم نکرده بود.

حامد پاکدل علیه استقلال
تیم پیکان که در آخرین روز لیگ برتر با استقلال روبه‌رو می‌شود، جوان‌های خیلی زیادی دارد که تعدادی از آنها در آینده از بازیکنان مهم تیم‌های بزرگ ایران خواهند شد. شاید یکی از همین جوان‌ها در روز آخر با کشیدن ترمز استقلال بتواند پرسپولیسی‌ها را عاشق خودش کند. در خط حمله پیکان یک پرسپولیسی سابق هم حضور دارد که می‌تواند با باز کردن دروازه استقلال یک خاطره خیلی خوب از خودش بسازد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید