• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224525
+
-

خروش خارجی‌ها

در روزي كه ستارگان خارجي استقلال و پرسپوليس مردان تعيين كننده آنها بودند سرخابي‌ها با نتيجه مشابه 2 بر يك به پيروزي رسيدند و فاصله در صدر جدول حفظ شد

تیتر یک
خروش خارجی‌ها

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران دیشب با برگزاری 7بازی به پایان رسید و در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس صدرنشینی را از چنگ رقیب در آورده، استقلال در آخرین ثانیه‌ها دوباره به صدر بازگشت.

   اولین بازی روز دوشنبه تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل پیش می‌رفت اما گل عارف حاجی‌عیدی در دقیقه82 باعث شکست خانگی پیکان بعد از مدت‌ها شد. از آخرین شکست خانگی پیکان بیشتر از 6ماه می‌گذشت و دیروز هم تصور همه این بود که دوئل سرد عنایتی و حسینی بدون گل تمام خواهد شد. اما کرنری که امین جهان‌کهن از سمت راست ارسال کرده بود با ضربه سر حاجی‌عیدی وارد دروازه شد و پیکان برای دومین هفته متوالی شکست خورد.
 
   حالا دیگر از احوالات و روحیه سپاهانی‌ها کاملا مشخص است که آنها هیچ امیدی به موفقیت در لیگ برتر ندارند. اگر تا بازی با پرسپولیس هم زردپوشان سعی می‌کردند انگیزه‌ها را حفظ کنند حالا دیگر تکلیف‌شان کاملا مشخص شده و مثل تیم‌های میانه‌جدولی نتیجه می‌گیرند. سپاهان دیروز در میزبانی از استقلال خوزستان با تساوی یک - یک متوقف شد، در حالی که بازی رفت را در اهواز با 3گل از همین تیم برده بود. شهریار مغانلو روی پاس کاوه رضایی پانزدهمین گل فصل خودش را در آخرین ثانیه نیمه اول زد اما جواد آقایی‌پور در نیمه دوم همه چیز را برابر کرد.
 
   پرسپولیس باز هم با درخشش اورونوف به گل رسید و پیروز شد تا برد بسیار مهمی را در زمین تیم احیاشده نساجی کسب کند. عالیشاه که هفته گذشته کارت قرمز گرفته بود در این بازی حضور نداشت و به جای او وحید امیری بعد از مدت‌ها فیکس شد که بد هم بازی نکرد و یک پاس گل به ستاره ازبکستانی تیمش داد. اورونوف گل اول را در دقیقه6 زد و در نیمه اول می‌توانست یکی دو گل دیگر هم بزند که موقعیت‌های خیلی خوبی را از دست داد. نیمه اول با همان یک گل تمام شد اما در ابتدای نیمه دوم سروش رفیعی کارت قرمز گرفت و پرسپولیس 10نفره دقایقی بعد گل مساوی را دریافت کرد. با این وضع به نظر می‌رسید خاطره کام‌بک خوردن در جام‌حذفی دارد در لیگ هم برای پرسپولیس تکرار می‌شود. اما باز هم اورونوف دست‌به‌کار شد و با فراری طولانی و ضربه‌ای مطمئن دروازه لوان پولی را باز کرد. تیم ویرا با 10بازیکن حدود 25دقیقه از این گل محافظت کرد و با 3امتیاز به تهران برگشت. این تیم هفته آینده در مصاف با هوادار از حضور سروش رفیعی محروم است.

   ملوان این فصل 3باخت در خانه خودش داشت که دیروز چیزی نمانده بود تیم هوادار این آمار را به 4 برساند. مسعود شجاعی که از زمان آمدنش به نیمکت هوادار حسابی این تیم را دگرگون کرده دیروز در زمین تیم خوب ملوان با یک گل غافلگیرکننده در دقیقه5 پیش افتاد و تا دقایق پایانی به خوبی از این گل دفاع کرد. اما یک پنالتی به داد ملوان رسید و محمد عمری بازیکن سابق پرسپولیس با همین پنالتی گل تساوی میزبان را زد.
 
   چه کسی باور می‌کرد اولین باخت محرم نویدکیا بعد از 12هفته شکست‌ناپذیری مقابل آخرین تیم جدول رده‌بندی رقم بخورد؟! محرم از نیم‌فصل که به رفسنجان رفته در 10بازی لیگ و 2بازی جام حذفی شکست‌ناپذیر بوده اما دیروز شاگردان فراز کمالوند که آبادانی‌ها تقریبا از بقای این تیم ناامید شده بودند مس را با یک گل برد و معادلات را کمی تغییر داد. علی یوسف، مهاجم عراقی زننده تک‌‌گل صنعت‌نفت در این مسابقه بود.
 
   تراکتور که مدت‌ها در لیگ پیروز نشده بود دیشب در اهواز 2گل به فولاد زد و بعد از 2ماه رنگ برد را دید. آخرین پیروزی تراکتور در سال1402 به دست آمده بود اما دیشب گل‌های شجاع خلیل‌زاده و ریکاردو آلوز بالاخره این طلسم را شکست و اولین برد امسال را برای تبریزی‌ها رقم زد. فولاد و ویسی هم با این باخت هم‌امتیاز با نساجی و استقلال خوزستان باقی ماندند و خطر سقوط برایشان جدی‌تر شد.
 
   استقلال مثل بازی با هوادار که در ابتدای بازی گل خورد و غافلگیر شد، در مقابل ذوب‌آهن هم در همان دقیقه6 دروازه‌اش را باز شده دید. مجید علیاری از چنگ مدافعان میانی استقلال فرار کرد و یک‌تنه ذوب‌‌آهن را پیش انداخت. تیم نکونام اما با صبر و حوصله تمام برای جبران این گل تلاش کرد و با گل‌های ماشاریپوف و بلانکو به پیروزی 2 بر یک رسید. گل برتری استقلال در وقت‌های تلف‌شده به ثمر رسید و در حالی که صدر جدول ازدست‌رفته به نظر می‌رسید آبی‌ها را دوباره به صدر برگرداند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید