• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224519
+
-

به‌دنبال سهمیه آخر

علیرضا سرلک آخرین برگ کاوه برای کسب سهمیه المپیک پاریس است

به‌دنبال سهمیه آخر

کشتی آزاد ایران که از 6سهمیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس، 5سهمیه کسب کرده است، برای گرفتن سهمیه آخر، سهمیه وزن 57کیلوگرم، کار راحتی ندارد و مسابقات سنگین و پرترافیکی در پیش است. طبق پیش‌‌بینی‌ها کشتی آزاد در گرفتن سهمیه وزن اول با چالش همراه شد. در المپیک توکیو رضا اطری، ملی‌پوش ایران در وزن 57کیلوگرم بود که نتوانست عنوانی بهتر از پنجمی کسب کند. علیرضا سرلک در جهانی2021به مدال نقره رسید و این آخرین مدال کشتی ایران در وزن نخست تا به امروز بوده است.

   57کیلوگرم بی‌ثبات
میلاد والی‌زاده، ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی 2023 بود که نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند و به این ترتیب نخستین فرصت کسب سهمیه المپیک برای ایران از دست رفت. کادر فنی در دومین مسابقه گزینشی المپیک احمد محمدنژاد جوان را به میدان فرستاد. جوان در مسابقات کشوری تمام رقبایش را از پیش رو برداشته بود ولی با عملکردی ضعیف و بحث‌برانگیز در قرقیزستان شکست خورد و نتوانست به سهمیه برسد. تنها فرصت باقیمانده برای اینکه تیم ملی کشتی آزاد ایران با تیمی ناقص به پاریس نرود مسابقات کسب سهمیه استانبول است که در سطح جهانی برگزار می‌شود. همه نفراتی که موفق به کسب سهمیه نشده‌اند در استانبول حاضر می‌شوند. کشتی ایران که در این وزن بی‌ثبات است و نفر قابل اعتمادی را به‌عنوان مدعی مطرح نکرده، با علیرضا سرلک به استانبول خواهد رفت.

     جویندگان سهمیه
مسابقات کسب سهمیه روزهای 22 و 23 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و 2نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد. تاکنون 28 کشتی‌گیر برای حضور در آخرین مسابقه کسب سهمیه ثبت نام کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد کشتی‌گیران بلغارستان، آمریکا، چین، آلمان، هند، قزاقستان و کره‌شمالی رقبای اصلی علیرضا سرلک باشند. کشتی فرنگی ایران با سهمیه کامل و با 6سهمیه به پاریس می‌رود و کشتی آزاد هم امیدوار است در استانبول کامل شود. آزادکاران در مرحله اول گزینشی که مسابقات قهرمانی جهانی بود فقط 3سهمیه کسب کردند و با تغییر کادر فنی 2سهمیه دیگر در قرقیزستان به‌دست آوردند و حالا به‌دنبال تک سهمیه باقیمانده در ترکیه هستند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید