• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224506
+
-

کاهش آمار طلاق در کشور

محمد عباسی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از یک آمار خوب در کشور خبر داد. به‌گفته عباسی، در 2سال سپری شده از دولت سیزدهم آمار طلاق در کشور رو به کاهش گذاشته و روند اعتیاد نیز متوقف شده است.
عباسی دیروز در این زمینه در سخنانی گفت: خوشبختانه مسئله مربوط به حوزه طلاق در 2 سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.
ثبت آمار روند کاهشی طلاق در دولت سیزدهم در حالی است که با کاهش سن جوانی در کشور شمار جوانان در آستانه ازدواج نسبت به ‌سوی مقابل و تعداد زوج‌هایی که با شرایط گوناگون زندگی می‌کنند کمتر است.
پیش‌تر وحید یامین‌پور در 15آذرسال1402 به‌عنوان معاون وقت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود«۹سال از پیک آمار ازدواج ما گذشته است. ابتدای دهه۹۰ حدود ۸۰۰هزار ازدواج در سال داشتیم اما الان ۵۳۰هزار ازدواج در سال داریم.»
معاون امور جوانان با بیان اینکه برای به‌دست آوردن آمار دقیق طلاق باید نگاهی به آمار زنان متاهلی که بیوه شده‌اند و آمار طلاق‌های ثبت شده در یک سال نسبت به ازدواج‌های ثبت شده در همان سال انداخت، تأکید کرد:« طی ۴.۵سال اخیر 2میلیون‌و۲۴۹هزار ازدواج ثبت شده است که از این میان ۲۰۲هزار نفر طلاق گرفته‌اند. این میزان یعنی حدود ۹درصد ازدواج‌های ۴.۵سال اخیر ایران به طلاق منجر شده ‌است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید