• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224486
+
-

پایان سرقت‌های ماهرانه خواهران نامرئی

داخلی
پایان سرقت‌های ماهرانه خواهران نامرئی

2 خواهر با همدستی دخترعمویشان باندی تشکیل داده بودند به نام « نامرئی‌ها». آنها طعمه‌هایشان را در مقابل طلافروشی، ‌اتوبوس و مترو شناسایی و به‌صورت حرفه‌ای، محتویات جیب‌هایشان را خالی می‌کردند.
به گزارش همشهری، چندی قبل زوجی جوان قدم به اداره پلیس گذاشتند و از سرقت طلایی که همراهشان بود خبر دادند. مرد جوان توضیح داد: برای فروش 130گرم طلای همسرم به یک طلافروشی در تهران رفته بودیم اما طلافروش می‌خواست طلاها را زیر قیمت بردارد. به همین دلیل آنجا را ترک کردیم تا به مغازه دیگری برویم. در بین راه متوجه شدم که کیفم باز شده و طلاها به سرقت رفته است. شوکه شدم چون اصلا متوجه سرقت نشده بودم. فورا برگشتم به مغازه طلافروشی و پس از بازرسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد که 3زن قبل از ورود به مغازه، من و همسرم را زیرنظر داشتند. حتی وقتی وارد طلافروشی شدیم، یکی از آن 3زن هم به بهانه خرید طلا و در نقش مشتری وارد طلافروشی شد. او اما فقط قیمت پرسید و خریدی انجام نداد.

دستگیری
با ثبت این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و مأموران پلیس تحقیقات خود را زیرنظر بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که سرقت از سوی همان 3زن رخ داده است. هر 3نفر از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و جیب‌بری بودند. 2 نفرشان با یکدیگر خواهر و نفر سوم دخترعموی آنها بود. با این سرنخ، پاتوق‌های این 3زن تحت نظر قرار گرفت اما آنها فراری شده بودند. جست‌و‌جو برای یافتن 3متهم ادامه داشت تا اینکه2نفرشان سر بزنگاه و هنگام جیب‌بری در ایستگاه اتوبوسی واقع در کرج و نفر سوم در قم دستگیر شدند.
تحقیقات نشان می‌داد که2 خواهر و دخترعمویشان نام باند خود را نامرئی گذاشته‌اند. آنها به‌صورت کاملا حرفه‌ای، از طعمه‌هایشان سرقت می‌کردند؛ به‌طوری‌که هیچ فردی متوجه نمی‌شد. اما در آخرین سرقت‌ خود، تصور نمی‌کردند شاهد زیرکی آنها را زیرنظر دارد و باعث دستگیری‌شان خواهد شد. اعضای این باند نامرئی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفته‌اند. آنچه مسلم است متهمان نه‌تنها در پایتخت بلکه در شهرهای دیگر هم دست به جیب‌بری و سرقت می‌زدند که بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید