• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224395
+
-

یک هفته، یک‌میلیون تماشاگر

یک هفته، یک‌میلیون تماشاگر

یک هفته، یک‌میلیون مخاطب، آمار گیشه سینماها در روزهایی است که درکنار 2کمدی پرفروش («تمساح خونی»و «سال گربه»)، یک فیلم غیرکمدی پرتماشاگر («مست عشق») هم روی پرده آمده است. اکران همزمان ۳فیلم پرمخاطب نتیجه‌اش جذب حدود یک‌میلیون تماشاگر به سالن‌های سینما بوده است. سینماها طی روزهای اخیر، همچنان بر مدار رونق قرار دارد؛ به‌طوری‌که تنها طی یک هفته اخیر، ۹۸۴هزار و ۲۸۲نفر به سینما رفته و گیشه ۵۲میلیارد و ۱۶۷میلیون تومانی را رقم زده‌اند.  فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۳۰میلیارد و ۵۹۳میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۸میلیارد و ۳۴۸میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۶میلیارد و ۶۹۲میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۳میلیارد و ۵۹۳میلیون تومان و «آسمان غرب» با فروش بیش از یک‌میلیارد و ۵۱۲میلیون تومان به‌ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم و فروش میلیاردی جدول فروش هفتگی را به‌خود اختصاص داده‌اند.  فیلم‌های «ایلیا جست‌وجوی قهرمان» با فروش بیش از ۸۳۱میلیون تومان، «آپاراتچی» با فروش بیش از ۳۵۲میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۲۰۵میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۲۳میلیون تومان و «روز مات» با فروش بیش از ۶میلیون تومان در رتبه‌های ششم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفته‌اند.
همچنین فروش کلی سینماها از ابتدای اردیبهشت تا چهاردهم این‌ماه به بیش از ۹۷میلیارد و ۱۳۴میلیون تومان رسید و سینمای ایران جمعه، ۷  اردیبهشت‌ماه با فروش بیش از ۱۳میلیارد و ۶۱میلیون تومان بیشترین فروش و سه‌شنبه، ۱۱اردیبهشت با ۲۷۹هزار و ۲۹۸ نفر، بیشترین مخاطب را در این‌ماه داشته است. ‌

«تگزاس ۳» و «عطرآلود» در راهند
روز گذشته با تصمیم شورای صنفی نمایش، قرارداد سرگروهی 2فیلم «تگزاس ۳» و «عطرآلود» برای اکران در سینماها ثبت شد؛ به‌این‌ترتیب یک کمدی و یک ملودرام به ترکیب فیلم‌های اکران اضافه خواهند شد. در فیلم کمدی «تگزاس ۳» پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کورش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی هم از بازیگران فیلم «عطرآلود» هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید