• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224385
+
-

استفاده از ساعت هوشمند اپل در مطالعات بالینی

استفاده از ساعت هوشمند اپل در مطالعات بالینی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت هوشمند اپل قرار است در ابزارهای فناوری سلامت دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. این نخستین بار است که ساعت هوشمند اپل موسوم به اپل واچ مجوز حضور در ابزارهای توسعه تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت می‌کند. به گزارش ورج، ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی آریتمی و تپش قلب نامنظم است) ساعت هوشمند اپل که اتفاقاتی که برای قلب کاربر را ثبت و هشدار می‌دهد، واجد شرایط پیوستن به برنامه ابزارهای توسعه تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی آمریکا شده است.
این یعنی که اپل واچ به‌عنوان یک ابزار مطمئن چون به داده‌های تخمینی در مورد فیبریلاسیون دهلیزی کاربر دسترسی دارد، اکنون در مطالعات بالینی قابل استفاده است. اعلامیه سازمان غذا و دارو استفاده از آن را به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی برای جمع‌آوری داده‌ها قبل و بعد از درمان بیمار توصیف می‌کند.
اپل مدت‌هاست که ساعت هوشمند خود را به‌عنوان یک نجات‌دهنده برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند تبلیغ می‌کند. ویژگی‌هایی مانند تشخیص سقوط و تشخیص تصادف خودرو همیشه به نجات جان انسان‌ها نسبت داده شده است. غول فناوری اغلب در بازاریابی خود به حکایات مشتریان اپل واچ اشاره می‌کند که می‌گویند پس از دریافت هشدارهای مربوط به مشکلات قلبی روی مچ دست خود به پزشک مراجعه کرده‌اند. این هشدارها به‌طور بالقوه جان آنها را نجات داده است. با این حال، اضطرابی که ممکن است ناشی از هشدارهای غلو شده این ساعت باشد هم می‌تواند مضر باشد. اپل از سری ۴ ساعت هوشمند خود که در سال ۲۰۱۸ به بازار ارائه شد، ریتم نامنظم قلبی را اطلاع می‌داد. با وجود این، محققانی که در زمینه فیبریلاسیون دهلیزی مسئول انجام مطالعات بالینی هستند، اکنون می‌توانند به داده‌های ارائه‌شده توسط این قابلیت اپل واچ متکی باشند. به بیان ساده‌تر، اکنون می‌توان از اپل برای تعیین شدت آریتمی قلبی استفاده کرد تا مشخص شود که آیا کاربر به درمان نیاز دارد یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید