• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224361
+
-

ترس صهیونیست‌ها از آتش‌بس

با وجود برخی گزارش‌‍‌ها از رسانه‌های عبری درباره احتمال مبادله اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه، به‌نظر می‌رسد که مقامات صهیونیست به‌شدت نگران هرگونه برقراری آتش‌بس هستند و توقف جنگ را به‌معنای شکست خود می‌دانند.

مفاد احتمالی توافق آتش‌بس به نقل از یدیعوت آحارنوت
آزادی 20اسیر فلسطینی زن با حبس ابد به ازای هر سرباز زن آزادشده زنده اسرائیلی و این توافق به 3مرحله برای مدت 124روز تقسیم شده است. در مرحله سوم، تمامی اجساد اسرای اسرائیلی و اجساد اسیران فلسطینی مبادله می‌شوند و ارتش اسرائیل از نوار غزه خارج می‌شود.

آتش‌بس یعنی تسلیم شدن
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین موضع خود پیرامون توافق با نیروهای فلسطینی برای برقراری آتش‌بس گفته است که نمی‌توانیم گزینه پایان جنگ و خروج نیروها از نوار غزه را بپذیریم، این گزینه به‌معنای تسلیم‌شدن است.

تأکید حماس بر شروط خود برای آتش‌بس
«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره آتش‌بس همچنان بر شروط قبلی خود تأکید کرده و گفته است که حماس تمایل زیادی به دستیابی به یک توافق جامع و فراگیر با مراحل به‌هم پیوسته دارد که به تجاوزگری پایان می‌دهد و عقب‌نشینی ارتش رژیم اسرائیل از نوار غزه را تضمین و یک توافق جدی برای مبادله اسیران را محقق می‌کند.

اصرار حماس بر متن مکتوب
رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که حماس بر متن مکتوب در مورد آتش‌بس اصرار دارد و به تضمین‌های شفاهی قانع نیست.

پیشرفت در مذاکرات
وبگاه خبری میدل‌ایست نیوز، در گزارشی به نقل از یک منبع بلندپایه فلسطینی گفته است که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس برای آتش‌بس در نوار غزه، پیشرفت مثبتی داشته است.

به رفح حمله می‌کنیم
«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل با این ادعا که هیچ نشانه‌ای از قصد حماس برای دستیابی به توافق آتش‌بس وجود ندارد، از انجام عملیات در رفح در آینده نزدیک خبر داد.

ارزیابی صهیونیست‌ها: حماس عقب‌نشینی نمی‌کند
روزنامه اسرائیلی هیوم روز یکشنبه همزمان با اعلام تشکیل جلسه کابینه جنگ برای بررسی مذاکرات آتش‌بس نوشت که ارزیابی‌ها از روند مذاکرات این است که حماس به هیچ‌وجه از خواسته خود مبنی بر توقف جنگ در توافق احتمالی، عقب‌نشینی نخواهد کرد و امتیازی هم نخواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید