• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224318
+
-

پایان سهمیه مساوی

امروز استقلال میزبان موفق‌ترین مهمان لیگ است و پرسپولیس به زمین یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر رفته است

هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران که عصر دیروز با یک بازی در سیرجان آغاز شده، امروز با برگزاری 7بازی دیگر به پایان می‌رسد. بعد از بازی‌های حساس هفته گذشته که با مساوی بدون گل برای همه تیم‌های صدرنشین به پایان رسید، در این هفته مدعیان قهرمانی حریفان ساده‌تری دارند و همگی محکوم به پیروزی هستند، چون این‌بار دیگر توقف احتمالی در مقابل حریفان با فرصت‌سوزی رقبا همراه نخواهد شد و تاوان سنگینی خواهد داشت. پرسپولیس امروز به زمین نساجی می‌رود و استقلال هم در خانه خودش میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. با توجه به اوج‌گیری نساجی در هفته‌های اخیر می‌توان گفت پرسپولیس کار سخت‌تری برای کسب 3امتیاز خواهد داشت.

پیکان - آلومینیوم  |   جدال پیکان و آلومینیوم، مصاف 2سرمربی موفق هفته‌های اخیر است. مجتبی حسینی در جام‌حذفی با کسب یک نتیجه تاریخی مقابل پرسپولیس این تیم را حذف کرد و قدرتش را به رخ حریفان کشید. رضا عنایتی هم از پیکان یک تیم کاملا جوان ساخته که در چند هفته اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. این دو مربی در نشست مطبوعاتی روز گذشته نشان دادند علاوه بر توفیق‌های فنی در سایر زمینه‌ها هم رویکرد درستی دارند.

سپاهان - استقلال خوزستان  |   آنها که بازی رفت 2تیم را خاطرشان هست، حتما به یاد می‌آورند که استقلال قعرنشین چگونه سپاهان را در اهواز تحت فشار گذاشت اما از حملات خودش بهره‌ای نبرد و بازی برخلاف روند کلی‌اش با نتیجه 3بر یک به سود سپاهان به پایان رسید. ستاره آن مسابقه آریا یوسفی بود که 2گل از 3گل سپاهان را زد تا تیم مورایس همچنان روی نوار موفقیت گام بردارد. این وضعیت اما پایدار نماند و سپاهان که آن روزها همه حریفان را قلع‌وقمع می‌کرد، به دلایل مختلف وارد بحران شد. حالا بازی برگشت 2تیم در حالی برگزار می‌شود که سپاهانی‌ها دیگر شانس قهرمانی را از دست داده‌اند اما خطر سقوط برای استقلال خوزستان همچنان وجود دارد و آنها محتاج امتیازگیری هستند.

نساجی - پرسپولیس  |   از ساعت18:15 در ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر، پرسپولیس مهمان نساجی قائمشهر خواهد بود. پرسپولیس با اوسمار چند هفته متوالی پیروز شد و با نتایج خوبش همه چشم‌ها را خیره کرد. اما سرمربی برزیلی دو سه هفته‌ای هست همه را به شک و تردید انداخته. شکست عجیب مقابل آلومینیوم و حذف از جام حذفی به همراه یک بازی بی‌کیفیت مقابل سپاهان که شاگردان ویرا نتوانستند حتی یک موقعیت خطرناک هم روی دروازه حریف خلق کنند، هواداران پرسپولیس را حسابی از بازی‌های باقیمانده ترسانده است. در آن سوی میدان هم نساجی حضور دارد که روزهای خوبش را دوباره پیدا کرده و از 3بازی اخیر 7امتیاز گرفته است. یک مساوی با سپاهان و برتری مقابل تراکتور و ذوب‌آهن، نتایج بسیار خوب نساجی در 3هفته اخیر بوده است. آمار 2تیم در گل‌نخوردن هم جالب توجه است. پرسپولیس 6هفته است هیچ گلی نخورده و نساجی هم در 3بازی اخیر دروازه‌اش بسته مانده است.

ملوان - هوادار  |   هوادار بعد از آمدن مسعود شجاعی تبدیل به ملوان نیم‌فصل دوم شده است. ملوان که با مهدی تارتار از ابتدای فصل شگفتی‌ساز شده بود، در نیم‌فصل دوم هم به این روند ادامه داده است. اما هوادار که درخشش چندانی نداشت حالا با هدایت شجاعی و اوج‌گیری و گلزنی داریوش شجاعیان به تیمی در همان حد و حدود ملوان تبدیل شده و این مصاف 2تیم را زیباتر خواهد کرد.

نفت آبادان - مس رفسنجان  |   از لحاظ جدولی می‌توان این مسابقه را تشریفاتی قلمداد کرد، چون مس رفسنجان که یک پله پایین و بالا چندان برایش فرقی نمی‌کند و نویدکیا در این تیم بیشتر به بازی زیبا می‌اندیشد. صنعت‌نفت هم تقریبا سقوطش حتمی است و امیدی برای بقا ندارد؛ مگر اینکه از همین بازی، خلق معجزه را آغاز کند.

فولاد - تراکتور  |   یک جریمه بسیار سنگین برای عبدالله ویسی که سنگین‌ترین جریمه تاریخ فوتبال ایران بود، حسابی تمرکز سرمربی فولاد را به هم ریخته است. البته او با داشتن تمرکز هم نتایج در‌خوری برای تیمش نگرفته بود! ویسی امروز میزبان تراکتور است که با حمید مطهری هفته گذشته استقلال را بدون گل متوقف کرد. فولاد خیلی بیشتر از تراکتور به امتیازات این بازی نیاز دارد.

استقلال - ذوب‌آهن  |   تیم نکونام به تراکتور امتیاز داد و جریمه نشد اما اگر به ذوب‌آهن امتیاز بدهد قطعا جریمه خواهد شد. در این بازی، بهترین تیم بازی‌های خانگی در خانه خودش میزبان بهترین تیم بازی‌های غیرخانگی است. باید دید توانایی استقلال در میزبانی‌هایش بیشتر به‌کار خواهد آمد یا موفقیت‌های ذوب‌آهن در بازی‌های بیرون از خانه ادامه خواهد یافت. ذوب در آخرین مهمانی‌اش 4بر یک تراکتور را برده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید