• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224244
+
-

مشهد رکورددار درآمد گردشگری سلامت

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود گردشگران سلامت در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است و خراسان‌رضوی از نظر گردشگری سلامت، رتبه نخست کشور را دارد.
داوود خوش‌شکن درخصوص وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۸۲هزار و ۵۲۴بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود هزار میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.
او افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام‌رضا(ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قلبی، اورولوژی و جراحی‌های عمومی به‌ترتیب اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده‌اند.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآوری کرد: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که تابعیت کشور را ندارند، از همین‌رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالاست. تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.
خوش‌شکن بیان کرد: در سال گذشته از ۹۵ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان، کویت و عربستان سعودی بوده‌اند. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.
او درخصوص جایگاه مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور به ایسنا گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در سطح کشور را دارد و پس از مشهد شهرهای قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص ارزیابی درآمدزایی گردشگری سلامت در مشهد طی سال گذشته گفت: درآمد خوبی در گردشگری سلامت کسب کرده‌ایم، ضمن اینکه درآمد بسیاری که از این طریق وارد کشور می‌شود ثبت نمی‌شود. این رقم ثبت‌شده، شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم درآمد مشهد از گردشگران سلامت در سال گذشته بوده باشد. پولی که گردشگران سلامت به مطب پزشکان، لیدرها، مراکز تفریحی و گردشگری و... می‌دهند ثبت نمی‌شود. ما فقط عددی را که در بیمارستان و سامانه ثبت‌ شده است اعلام می‌کنیم و از سایر هزینه‌های گردشگران به‌صورت دقیق اطلاعی نداریم.
خوش‌شکن بیان کرد: نسبت به سال۱۴۰۱ درآمد ما از گردشگری سلامت تقریبا ۲برابر شده است، این درصورتی است که تعداد بیماران ما ۱۰درصد افزایش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید