• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224210
+
-

حجت الاسلام علی نوری، رئیس ستاد برگزاری نماز عیدفطر

اقدامات فرهنگی و خدماتی شهرداری تهران در نماز عیدسعید فطر امسال و تفاوت های آن با سال های قبل

اقدامات فرهنگی و خدماتی شهرداری تهران در نماز عیدسعید فطر امسال و تفاوت های آن با سال های قبل


حجت الاسلام و الـــــمـــسلــــمــــین علی‌نـوری رئــیس ســتاد بــــرگــزاری نمـــاز عید فـــطر و رییس ستاد نماز جمعه تهران  درباره اقدامات فرهنگی و خدماتی شهرداری تهران در نماز عید فطر امسال و تفاوت آن با سال‌های قبل اظهار کرد: از شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و معاونین شهردار، به ویژه معاون فرهنگی و امور اجتماعی، معاون خدمات شهری و محیط زیست و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تشکر می‌کنیم که پای کار بودند. وی با بیان اینکه مجموعه عظیمی از مدیریت شهری شامل مترو، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خدمات شهری و... نیز در نماز عید فطر امسال پای کار بودند، افزود: نماز عید فطر یکی از رویدادهای فرهنگی است که بعد از یک ماه روزه داری هموطنان به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و این مراسم از عظمت و شکوه ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: هرگونه اقدام فرهنگی اجتماعی برای تجلی این عید و شکوه بندگی، در درگاه خداوند بسیار مهم و مورد تاکید است. نماز عید سعید فطر جدا از بعد سیاسی و اعتقادی، جنبه جشن و شادی نیز دارد که پیش از این مورد غفلت قرار می‌گرفت.
حجت الاسلام نوری با بیان اینکه برای استقرار و حضور هموطنان در نماز عید فطر باید امکانات ویژه‌ای فراهم می‌شد و برای این میزبانی نیاز به تدارک جشن ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه داشتیم، گفت: برای میزبانی، باید تدارک مناسبی برای جشن و اقدامات فرهنگی می‌دیدیم که با همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران و مجموعه‌های این معاونت، اقدام خاصی رقم خورد. رئیس ستاد نماز جمعه تهران درباره برگزاری پویش روزه اولی‌ها بیان کرد: امسال برای اولین بار به همت معاونت فرهنگی شهرداری تهران پویش روزه اولی‌ها انجام شد که مداحی و سرودخوانی  آقای پویانفر مکمل این بخش از برنامه بود که جلوه خاصی به نماز عید فطر بخشید.
حجت الاسلام نوری ادامه داد: توزیع صبحانه و برپایی موکب‌های مردمی با تنوع و سلیقه خوبی انجام شد که مورد رضایت حداکثری نمازگزاران قرار گرفت و بعد از نماز نیز خانواده‌ها ساعاتی را در فضای مناسب فرهنگی، در مواکب مردمی پذیرایی شدند. وی با اشاره به توزیع هدایا از سوی نوجوانان به کودکان حاضر در نماز عید سعید فطر گفت: اجرای برنامه توزیع هدایا از سوی نوجوانان به کودکان اقدامی بسیار مناسب بود و ۲۰۰ موکب سیار وجود داشت که
 ۳۰ هزار هدیه به کودکان حاضر در داخل و بیرون مصلی اهدا شد. رئیس ستاد نماز جمعه تهران درباره نحوه توزیع هدیه به کودکان افزود: نوجوانان با همراه داشتن کوله پشتی‌هایی پر از هدیه، در میان مردم حضور داشتند و هدایا را میان کودکان داخل و خارج از مصلی توزیع می‌کردند. وی تاکید کرد: تمامی تلاش‌های صورت گرفته حاکی از رضایت بالای مردم بود. امیدواریم ان‌شاءالله در نماز عید فطر  سال ۱۴۰۴ شاهد خدمت رسانی کامل تری باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید