• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224188
+
-

نكته بازی

بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
یکی از کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان این بود که بالاخره علیرضا بیرانوند به این بازی می‌رسد یا نه. گلر ملی‌پوش پرسپولیس تازه گچ دستش را باز کرده بود و مخصوصا بعد از آنکه امیررضا رفیعی در مسابقه جام حذفی 4‌گل از آلومینیوم اراک خورد، حساسیت‌ها در مورد قفس توری قرمزها هم افزایش پیدا کرد. نهایتا و در شرایطی که حتی تا چند ساعت قبل از بازی هم باشگاه پرسپولیس اطلاع‌رسانی دقیق در این مورد انجام نداده بود، شاهد حضور بیرو در ترکیب اصلی قرمزها بودیم. با این حال روند مسابقه طوری بود که اگر خود رفیعی یا حتی بیرانوند با همان دست گچ‌گرفته هم درون دروازه قرار می‌گرفتند، اتفاقی نمی‌افتاد. به یمن کیفیت بالای بازی، بیرانوند کلا روی یک توپ بیرون از چارچوب اثر گذاشت!

یعنی واقعا راحت شدیم؟
یکی از اتفاقات مهم تعطیلات اخیر، برکناری غیرمنتظره علی خطیر از مدیرعاملی استقلال بود. در مورد کم و کیف این اتفاق حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و به همان نسبت هم قضاوت‌ها متفاوت است. اینکه خطیر در استقلال چطور کار کرد و آیا این برکناری حق او بود یا نه، حتما در جای خودش باید به‌طور مفصل مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما حداقلش این است که اگر خدا بخواهد، دست‌کم در این روزهای پایانی فصل دیگر قرار نیست شنونده غر و لندهای جواد نکونام باشیم. حقیقتا یکی از جانفرساترین اتفاقات این ماه‌ها، حملات مستمر و اعصاب‌خردکن نکونام به خطیر بود. حالا اما سرمربی استقلال از جدایی خطیر به‌عنوان یک اتفاق زیبا و یک روز بزرگ یاد کرده. سرپرست تیم را هم که دوباره عوض کردند. یعنی اگر خدا بخواهد وا می‌دهی بزرگوار؟

دستاورد؟ جدا کردن!
مسابقه‌ای که مدت‌ها در انتظار درخشیدن سردار آزمون در آن بودیم، بدون دستاورد خاصی برای این مهاجم ایرانی به پایان رسید. سردار که به‌صورت قرضی از لورکوزن به رم منتقل شده، پنجشنبه‌شب این فرصت را داشت که در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا در نبرد بین همین 2تیم خودنمایی کند. با این حال او صرفا 11‌دقیقه به میدان رفت و یک فرصت خیلی خوب گلزنی را هم از دست داد تا لورکوزن با برتری ارزشمند 2 بر صفر ایتالیا را ترک کند. با این حال جای نگرانی نیست؛ چرا که یکی از سایت‌های مشهور خبری که روی هر پاس عرضی لژیونرهای ایرانی یک هفته مانور می‌دهد، جدا کردن بازیکنان دو تیم در یک درگیری را به‌عنوان دستاورد آزمون در این مسابقه به ثبت رساند. خیلی هم عالی!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید