• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224180
+
-

مهدی مذهبی، مدیر عامل سازمان زیباسازی از فعالیت‌های این سازمان در روز قدس و عید سعید فطر می گوید

تشریح فعالیت های سازمان زیباسازی شهرتهران در روز قدس و عیدسغیدفطر

تشریح فعالیت های سازمان زیباسازی شهرتهران در روز قدس و عیدسغیدفطر

 مهدی مذهبی ، مدیر عامل سازمان زیباسازی در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته سازمان زیباسازی در نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ می‌گوید: رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۳ که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت فعالیت می‌کند، امسال نیز با حضور ۳۱۳ تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر توسط ۲۶۱ هنرمند و ۲۲ قاب نوروزی توسط ۲۲ هنرمند و ۱۶ اثر در بخش دیوارنگاره خلاق و ۵۵ نقاشی دیواری پایتخت را برای استقبال از بهار آماده کرد.

 درخشش 100 اثر حجمی در بهار
۱۰۰ اثر حجمی نیز با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت به اجرا در آمدند  و ۱۵۰ هزار متر آذین‌بندی ریسه‌ای و ۵ نما پرچم با مشارکت مناطق در  بزرگراه‌ها و معابر شهر و رنگ‌آمیزی جداول و نیوجرسی‌ها در ۹ بزرگراه اصلی تهران و پل‌های عابر پیاده اکران و اجرا شدند.
همچنین در میدان ولیعصر(عج)، با نورافشانی ویژه‌ای به همراه ویدئومپینگ در شب اول سال ۱۴۰۳ و میلاد امام حسن مجتبی (ع) برای برگزار کردن هرچه باشکوه‌تر این جشن تلاش شد.
مذهبی  در این‌باره می‌گوید: از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی اجرای ۵۰ سازه نوری هنری و تعاملی در اشکال و فرم‌های مختلف در سطح شهر، نور آرایی ۲۵۰۰ مترمربعی در میدان ولیعصر(عج) و ۱۶ هزار مترمربع ریسه بلوطی در محور ولیعصر(عج)، ۳۰۰ متر مربع تونل نوری، ۹۰۰ متر مربع سقف نوری و ۶۰ متر مربع تونل نوری سوزنی در ماه مهمانی خدا و نوروز باستانی، شب‌های پایتخت را غرق نور و شادی کرد.

 افطارخونه
مدیرعامل سازمان زیباسازی درباره بزرگ‌ترین افطارخونه خانوادگی تهران نیز می‌گوید: از مهمترین برنامه‌های سازمان زیباسازی در ماه رمضان ۱۴۰۳ که بحمدالله مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت؛ پیاده‌راه افطارخونه، در بلوار کشاورز  به طول ۱۲۰۰ متر بود.    اجرای ویژه ۱۲۰۰ متر نورآرایی و همچنین آذین‌بندی درختان و پل‌ها در بلوار کشاورز و پیاده‌راه «افطارخونه»، جلوه‌ای خاص به شب‌های پایتخت بخشیده ‌بود. حضور ۲۲ موکب مردمی که این موکب‌ها با هویت مکان‌های تاریخی شهر تهران مثل کاخ گلستان، عمارت مسعودیه و شمس‌العماره طراحی شده بودند و از یکم تا دهم فروردین‌ماه با آش، عدسی،چایی و کیک پذیرای روزه داران پایتخت بودند اتفاق تازه و ویژه‌ای در شب‌های ماه رمضان پایتخت بود.  مذهبی برنامه‌های افطارخونه طهران را برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده مانند استنداپ کمدی، مداحی و اجرای موسیقی می‌داند و می‌افزاید:در طول مسیر گروه‌های موسیقی خیابانی اجرا و گروه‌های سرود میدانی، به هنرنمایی پرداختند و در شب میلاد امام حسن(ع) نیز جشن تولدی با کیکی ۲۰۰ متری با وزن ۲ تن پذیرایی از مهمانان عزیز تهرانی را به عهده داشتند.

 فعالیت‌های فرهنگی جدید
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران کمپین‌های تبلیغات فرهنگی اکران شده  در سطح پایتخت در بهار و رمضان ۱۴۰۳ را  فعالیت‌های نوین و جدید فرهنگی  می‌داند. او می‌افزاید: اکران کمپین ۳۱ میدان ۳۱ استان، پویش" عید آمد و عید آمد" پویش "تهران دوست داشتنی" با معرفی مکان‌های گردشگری و تاریخی تهران در نوروز ۱۴۰۳ در سازه های تبلیغاتی پایتخت و پویش ویژه "من لشکر قدسی‌ام" در ۳۰۰ بیلبورد شهری که با محوریت روزجهانی قدس اکران شد از فعالیت‌های سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت بود.
پویش "من لشکر قدسی‌ام" با تصاویری از راهپیمایی‌های مردم جهان به حمایت از مردم غزه و قاب‌هایی از شهدای راه آزادی فلسطین پایتخت را در برگزاری پرشکوه روز قدس همراهی کرد.  همچنین ۵۰ هزار پرچم فلسطین و حزب‌الله، ۱۰ ابر پرچم فلسطین و هزاران پرچم جمهوری اسلامی ایران،   در روز قدس زینت بخش این راهپیمایی عدالت‌خواهانه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه بود.

 اهتزاز ابر پرچم‌ها
فضاسازی محوطه داخلی و خارجی مصلای امام خمینی (ره) و همچنین تامین ملزومات مورد نیاز نمازعید سعید فطر را از دیگر فعالیت‌های سازمان زیباسازی در عید سعید فطر بود. مذهبی در این‌باره می‌گوید: برپایی ۶ ابر پرچم، ۱۰ هزار ریسه رنگی پارچه‌ای و هزاران پرچم پایه کوتاه و دستی و محله‌ای با طرح‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم "عید آمد و عید آمد"، پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در مصلای تهران  به همراه اکران فرهنگی پویش «دعای فراق» و خداحافظی با ماه آرزوها بر ۳۰۰ سازه‌ فرهنگی و محیطی تبلیغاتی  سراسر پایتخت از سایر فعالیت‌های سازمان زیباسازی در این ایام بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید