• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224176
+
-

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برنامه‌های ماه رمضان و نوروز می‌گوید

استقبال جوانان و خانواده ها از 5 پویش

اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز و ماه رمضان برنامه های متعددی برگزار کرد

استقبال جوانان و خانواده ها از 5 پویش

مصطفی زیبایی نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، درباره فعالیت‌های شهرداری تهران  درباره این برنامه می‌گوید: یک پویش محوری در ماه رمضان و نوروز 1403 در شهرداری تهران طراحی کردیم؛ با توجه به تلفیق ماه رمضان با بهار طبیعت عنوان پویش اصلی را «بهار قرآن؛ بهار ایران» گذاشتیم و ذیل این پویش و عنوان اصلی یک‌سری پویش‌ها ی دیگر هم طراحی شد.


پویش روزه اولی‌ها  یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه بود که زیبایی‌نژاد در این ‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: ما سال گذشته نماهنگ و سرود روزه اولی را تولید کردیم و امسال هم سرود جدیدی با صدای محمد حسین پویانفر و با اجرای گروه سرود احسان تولید شد. این پویش به صورت ویژه برنامه‌ریزی شد. در کلان شهرها  و 7 شهر بزرگ تجمعاتی برگزار شد که کودکان و نوجوانان و دانش آموزان ارتباط معنایی خوبی با آن برقرار کردند.در اواخر ماه رمضان هم در ورزشگاه شهید شیرودی اجتماع 7 هزار نفری با حضور دختران روزه اولی با حضور وزیر کشور و تعدادی از مداحان عصمت و طهارت مانند پویانفر، هلالی و امین قدیم و عراقی و فصولی و سجاد محمدی و.. برگزار شد.
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران می‌افزاید: یکی از اتفاقات مهم و بزرگ حضور و اجرای سرود روزه اولی ها  در صحن اصلی مصلی امام خمینی(ره) نماز عید سعید فطر با امامت رهبر انقلاب بود که پویش روزه اولی‌ها را به اوج خود رساند و این سرود در مراسم نماز عید سعید فطر با حضور 30 هزار دانش‌آموز اجرا شد.
 لشکر قدس
زیبایی نژاد درباره دومین پویش با عنوان لشکر قدس می‌گوید: مجموعه‌های مختلفی در شهرداری تهران برای اجرای این پویش زحمت کشیدند که می‌توان به اکران های شهری و تولیدات و برنامه های تلویزیونی اشاره کرد که با محوریت برج میلاد انجام شد و در نهایت اجتماع لشکر قدس در راهپیمایی روز قدس در میدان انقلاب بود که با حضور نوجوانان برگزار شد و  همچنین در این مراسم گروه سرود ۵۰۰ نفره به اجرای سرود لشکر قدس پرداختند.
 عید بندگی
او درباره سومین پویش با عنوان عید بندگی هم این‌طور توضیح می‌دهد: این پویش در روز عید سعید فطر به صورت ویژه برگزار شد. عید فطر در اغلب کشورهای بزرگ اسلامی به صورت ویژه برگزار می‌شود که تلاش زیادی شد با هماهنگی ستاد برگزاری نماز ، عید سعید فطر سال جاری هم به صورت ویژه برنامه ریزی و اجرا شود و تلاش شد فضای جشن و شادی جذابی را برای خانواده‌ها مهیا کنیم.
 بهار ایران
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پویش‌های  برگزار شده از پویش های اصلی شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز بود می‌افزاید: همچنین در 5 محل و لوکیشن طراحی ویژه ای برای اجرای ویژه برنامه های میدانی  صورت گرفت؛  شهر رمضان پارک لاله، شهر شهدای فرهنگسرای خاوران، ویژه برنامه میلاد در بهار ایران در برج میلاد، برنامه بوستان مشاهیر اراضی عباس آباد و همچنین بهشت زهرا(س) برنامه هایی بود که بین 25 تا 32 روز به اجرای برنامه های رمضانی پرداخته شد.
او ادامه می‌دهد: ضمن اینکه 15 منطقه شهرداری تهران هم ماموریت پیدا کردند که در پارک ها ویژه برنامه بهار ایران را در دهه اول نوروز برگزار کنند؛ بقیه مناطق شهرداری هم متولی برگزاری ویژه برنامه عید سعید فطر شدند؛  در پارک ملت منطقه ۳، شهرری منطقه 20 و ۵ بوستان دیگر به مدت 5 شب  ویژه برنامه برگزار شد.
زیبایی نژاد می‌گوید: در شهر شهدای فرهنگسرای خاوران به‌صورت ویژه و به مدت بیش از 20 شب ویژه برنامه های مختلفی برگزار شد؛ ویژه برنامه های هنری، توزیع افطاری ساده، نمایشگاه شهر شهدا، اتاق بازی فرار عبرت ویژه نوجوانان بخشی از آنها بود .ضمن اینکه غرفه های مختلف فرهنگی و هنری، نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه مقاومت و دهکده مقاومت هم بخشی از ویژه برنامه های این ایام بود که با کمک منطقه ۱۵ برگزار شد. استیج ۲۰ شبه شهر شهدای فرهنگسرای خاوران هر شب از شبکه نسیم سیما پخش شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید