• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224126
+
-

روز صفر!

صدر جدول هيچ تغييري نکرد چون استقلال و پرسپوليس هم در نمايش ضعيف شبيه هم بودند و هم در نتيجه‌گيري

تیتر یک
روز صفر!

بازی‌های هفته25 با مساوی استقلال در تبریز آغاز شد. تنها تغییر استقلال نسبت به بازی‌های گذشته همان تغییر اجباری درون دروازه بود که همه از آن باخبر بودند. حسین حسینی برای سپری کردن محرومیت یک جلسه‌ای از ترکیب خارج شد و جای او را محمدرضا خالدآبادی گرفت که در این فصل هرگز درون دروازه قرار نگرفته بود مگر برای بازی‌های تیم ملی امید و شکست‌های آن تیم. در آن سوی میدان تراکتور هم یک تغییر بزرگ در ترکیبش داشت و آن حضور ارسلان مطهری در بین 11بازیکن اصلی بود. مطهری از زمان رفتن به تراکتور هرگز در ترکیب اصلی قرار نگرفته بود اما حمید مطهری با تصور اینکه او مقابل استقلال انگیزه‌های فراوانی خواهد داشت، جایی را در ترکیب اصلی به او اختصاص داد. جدال دو تیم در نیمه اول بدون زیبایی، بدون موقعیت و بدون حادثه خاصی سپری شد. نیمه اول بازی تراکتور و استقلال در حالی بدون حادثه سپری شد که در بازی همزمان، نفت آبادان از هوادار پیش افتاد و سپس 2گل خورد و یک توپ هم از روی خط دروازه بیرون کشید تا این مصاف پرحادثه بعد از 45دقیقه با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان مسعود شجاعی به پایان نیمه اول برسد. هر دوی این بازی‌ها در نیمه دوم هیچ گلی در بر نداشتند تا همان نتیجه 45دقیقه اول برای آنها پابرجا بماند. استقلال در نیمه دوم یکی دو موقعیت برای گلزنی داشت که هر کدام به نوعی از دست رفتند. یک بار مهرداد محمدی با دریبل شجاع خودش را به محوطه جریمه رساند و در برخورد با عارف آقاسی سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بار دیگر همین بازیکن روی یک ضربه ایستگاهی تیر افقی دروازه پورحمیدی را به لرزه درآورد و این موقعیت هم حاصلی برای آبی‌‌ها نداشت. تراکتور هم توانایی چندانی برای موقعیت‌سازی روی دروازه خالدآبادی از خود نشان نمی‌داد و در نهایت بازی با همان مساوی بدون گل به پایان رسید. در پایان این بازی علی خطیر با تصمیم هیات مدیره از مدیرعاملی استقلال برکنار شد.

   فقط نساجی
در فاصله بازی استقلال تا شروع جدال پرسپولیس و سپاهان 4مسابقه دیگر هم در شهرهای مختلف برگزار شد  که به استثنای یک بازی همه آنها مساوی تمام شدند. در رفسنجان ابتدا گل‌گهر توسط سعید سحرخیزان به گل رسید و در دربی کرمانی‌ها از میزبان پیش افتاد. مس رفسنجان که از زمان آمدن نویدکیا نباخته تا دقیقه61 این مسابقه بازنده بود اما با گل فرشید باقری بازی را به تساوی کشاند. این مساوی یک بر یک در خوزستان و اراک هم تکرار شد. ملوان در زمین استقلال خوزستان با گل رضا جعفری پیش افتاد و با گل عثمان اندونگ تساوی را پذیرفت. در اراک هم ابتدا تیم میهمان بود که گل زد. گل ساسان انصاری فولادی‌ها را جلو انداخت و گل امین کاظمیان همه چیز را مساوی کرد. اما بر خلاف تمام این تساوی‌ها، تیم نساجی در زمین ذوب‌آهن آنقدر راحت به پیروزی رسید که کسی نفهمید قائمشهری‌ها چرا از ابتدای فصل به این راحتی برنده نمی‌شدند. گل‌های منصور باقری و سام دلیری نساجی را از منطقه خطر خارج کرد.

   آن پرسپولیس کجا رفت؟
و اما آخرین بازی هفته بیست‌وپنجم که قرار بود صدرنشین جدول را مشخص کند از ساعت19:30 در تهران آغاز شد. پرسپولیس و سپاهان در حالی مقابل هم قرار گرفتند که تساوی بدون گل استقلال این فرصت را در اختیار سرخپوشان قرار داده بود تا با کسب 3امتیاز به صدر جدول برسند. علیرضا بیرانوند بعد از مدت‌ها بهبود پیدا کرد و پرسپولیس او را در ترکیب اصلی داشت اما این بار دانیال اسماعیلی‌فر بود که به‌خاطر محرومیت از ترکیب خارج شد. در مقابل سپاهان هم بدون رضا اسدی مصدوم به زمین آمد اما فرشاد احمدزاده که گفته می‌شد مصدوم است به این بازی رسید و در ترکیب ابتدایی قرار گرفت. نیمه اول تقریبا هیچ صحنه حساسی نداشت و هر دو تیم فقط یک موقعیت نصفه‌ونیمه داشتند. رامین رضاییان از زاویه بسته دروازه پرسپولیس را به خطر انداخت اما توپ به تور کنار دروازه خورد و مهدی ترابی هم بعد از یک و دو با آل‌کثیر در موقعیت ضربه زدن قرار گرفت که شوت او از بالای دروازه عبور کرد. این روند در نیمه دوم هم ادامه داشت و دو تیم تا پایان بازی به ندرت توانستند موقعیتی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند. پرسپولیس فقط به ضربات ایستگاهی چشم دوخته بود و هیچ نشانی از آن پرسپولیس تهاجمی و موقعیت‌ساز روزهای خوب اوسمار نداشت. سپاهان هم فقط یک بار در آخرین ثانیه بازی خطرساز شد که ضربه زکی‌پور از کنار دروازه عبور کرد. پیش از آن امید عالیشاه هم به‌خاطر درگیری با برایان دابو اخراج شده بود تا پرسپولیس 10نفره به بازی ادامه بدهد و با نتیجه‌ای مشابه با استقلال از صعود به صدر ناکام بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید