• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224084
+
-

تابستان داغ!

به‌نظر می‌رسد مهدی قائدی چهره ویژه فصل نقل‌و‌انتقالات پیش‌رو باشد

تابستان داغ!

امیرحسین اعظمی

درست در هفته‌هایی که مهدی قائدی به‌دلیل اتفاقات بیرون از فوتبال، به سوژه‌ای داغ برای صفحات فوتبالی و غیرفوتبالی در فضای مجازی تبدیل شده، این ستاره به شکل جالب توجهی در ترکیب الاتحاد کلبا می‌درخشد و آماده‌ترین بازیکن تیمش محسوب می‌شود. قائدی قبل از برکناری فرهاد مجیدی و زمانی که الاتحاد کلبا نتایج خوبی با این مربی نمی‌گرفت، شرایط چندان ایده‌آلی نداشت ولی با گذشت زمان تبدیل به یکی از بازیکنان مؤثر تیمش شد تا جایی که عملکرد او در هفته‌های اخیر با تمجید رسانه‌های مختلف اماراتی روبه‌رو شده است. باتوجه به همین مسئله مهدی قائدی از همین حالا به چهره‌ای جذاب برای فصل نقل‌و‌انتقالات تبدیل شده و خیلی‌ها دوست دارند بدانند او چه تصمیمی برای آینده‌اش می‌گیرد.

   پیشنهاد تمدید قرارداد
قبل از هر چیز بدنیست بدانید قائدی 2‌سال دیگر با باشگاه شباب الاهلی قرارداد دارد و در حال‌حاضر به‌صورت قرضی پیراهن کلبا را بر تن دارد. مارکو نیکولیچ سرمربی شباب الاهلی، مهدی قائدی را جزو 3‌بازیکن برتر لیگ امارات در این فصل می‌داند و از مدیران باشگاه خواسته که مهاجم ایرانی را برای فصل بعد به تیم‌شان برگردانند. نکته مهم اما پیشنهاد جدیدی است که مدیران شباب‌الاهلی به قائدی داده‌اند و حاضر شده‌اند قرارداد او را تمدید کنند.آنها به تازگی دعوت‌نامه‌ای رسمی برای قائدی فرستاده‌اند و از او خواسته‌اند تا برای روشن شدن تکلیف آینده‌اش پای میز مذاکره حاضر شود.

   پیشنهاد اروپایی
البته پیشنهاد الاهلی تنها گزینه روی میز قائدی نیست. در اواسط این فصل یک باشگاه پرتغالی که در نیمه بالای جدول لیگ این کشور قرار دارد، به‌صورت رسمی خواهان جذب قائدی شد ولی باشگاه شباب الاهلی بعد از صحبت با مهاجم ایرانی، این پیشنهاد را رد کرد. حالا این احتمال وجود دارد که دوباره پیشنهاد جدیدی از اروپا برای قائدی برسد و باید دید او درصورت رسیدن این پیشنهاد چه تصمیمی خواهد گرفت. جدا از الاهلی که به‌دنبال تمدید قرارداد قائدی بوده، در حال حاضر 5یا 6‌تیم اماراتی هم خواهان جذب مهاجم تیم ملی ایران هستند و این در حالی است که قائدی از لیگ ستارگان قطر هم پیشنهاد دریافت کرده است. با وجود این قائدی بررسی تمامی پیشنهادها را به پایان فصل موکول کرده تا بتواند بهترین تصمیم را برای آینده فوتبالی‌اش بگیرد. در حال حاضر ارزش قائدی در سایت معتبر ترانسفر مارکت، 2.5‌میلیون دلار (حدود 165‌میلیارد تومان) برآورد شده است.

   بازگشت به ایران، اولویت آخر
در هفته‌های اخیر خبرهایی نیز در مورد احتمال بازگشت قائدی به فوتبال ایران مطرح شده است. با توجه به واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج‌فارس، گفته می‌شود که مدیران این هلدینگ درصدد بستن تیمی پرقدرت برای فصل بعد هستند و این احتمال وجود دارد که دنبال بازگرداندن مهاجم سابق‌شان باشند. با این حال قائدی به نزدیکانش گفته که در شرایط فعلی قصدی برای بازگشت به فوتبال ایران ندارد و این موضوع برای فصل آینده در اولویت آخر او قرار دارد. قائدی در موقعیتی قرار گرفته که در نقل‌و‌انتقالات تابستانی با پیشنهادهای جذابی روبه‌رو خواهد شد و باید دید چه تصمیمی برای فصل آینده خواهد گرفت.

فصل پشیمانی؟
درخشش چشمگیر مهدی قائدی در امارات شاید باعث حسرت تیم قبلی او شده باشد.
فرم فعلی مهدی قائدی حقیقتا ترسناک و قابل‌توجه است. به‌نظر می‌رسد حواشی اخیر ستاره ایرانی در بخش زندگی شخصی‌اش به هیچ‌وجه نتوانسته تمرکز او را به هم بزند؛ قائدی بخشی از آماده‌ترین و درخشان‌ترین دوران فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد. الاتحاد کلبا اگرچه در مسابقات این هفته لیگ امارات در خانه الوصل صدرنشین با نتیجه سنگین 4 بر یک شکست خورد، اما تنها گل این تیم را باز هم قائدی به ثمر رساند تا به روند مثبت خود ادامه بدهد. با گشودن دروازه الوصل، قائدی در سومین بازی پیاپی موفق به گلزنی شد تا آمارش در کل مسابقات این فصل را به 9گل و 5پاس‌گل در 21بازی برساند. در چنین شرایطی طبیعی است که تمجیدها در رسانه‌های اماراتی هم از قائدی پررنگ باشد؛ ستاره‌ای که به‌درستی مهم‌ترین بازیکن این فصل الاتحاد کلبا لقب گرفته است.
بخش جذاب‌تر داستان این است که بازیکن ایرانی چنین آماری را در یک تیم پایین‌جدولی ثبت کرده؛ تیمی که طبیعتا از نظر قوای انسانی هم به اندازه باشگاه‌های بالای‌جدولی غنی نیست. الاتحاد کلبا که هم‌اکنون با 21امتیاز در رده یازدهم جدول 14تیمی امارات قرار گرفته، در مقطعی ناچار به تغییر مربی هم شد و مدیران آن تصمیم گرفتند فرهاد مجیدی را اخراج کنند. با این حال، روند خوب قائدی تداوم یافت و او حتی فرم بهتری هم پیدا کرد. آمار و ارقام این ستاره 25ساله از سویی شاید هم باعث حسرت مدیران شباب‌الاهلی شود؛ نخستین باشگاه مهدی در امارات که با هزینه‌ای هنگفت این بازیکن را جذب کرد و فقط چیزی حدود 2میلیون دلار به استقلال پول داد اما بعد از دوران نه‌چندان موفق و طولانی این بازیکن در لباس قرمز، به‌راحتی با جدایی‌اش کنار آمد. قائدی پس از کوچ از شباب‌الاهلی، یک فصل درخشان در استقلال داشته، به موقعیت نسبتا خوبی در تیم ملی ایران رسیده و الان هم که یک بازیکن کارآمد برای الاتحاد کلباست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید