• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223900
+
-

رئیسی: هدف از رتبه‌بندی، افزایش منزلت معلم و کارایی بیشتراست

رئیسی: هدف از رتبه‌بندی، افزایش منزلت معلم و کارایی بیشتراست

هر سال در آستانه ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم، آیین تجلیل از معلمان نمونه سراسر کشور برگزار می‌شود. مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری دیروز (دوشنبه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. مهم‌تری محورهای اظهارات رئیس‌جمهور در این مراسم به شرح زیر است:

جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورشی رشد خواهد کرد که محور اصلی آن معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.
سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند مستند رفتاری و اقدامی ما قرار بگیرد تا به‌صورت هماهنگ و منسجم حرکت کنیم.
تلاش برای باز کردن گره‌های ذهنی جوانان و نوجوانان وظیفه همه معلمان است و باید به آنچه آنها می‌گویند توجه شود.
حوادث روزگار به‌نحوی است که شاید دانش‌آموز کشش و ظرفیت هضم آن حادثه و مسئله را نداشته باشد. در چنین مواقعی معلمان باید حل‌کننده مسائل دانش‌آموزان باشند.
دشمن به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است و معلمان دنبال ایجاد امید هستند.
مدرسه یعنی مرکز ایجاد امید در جامعه. معلم پناه دانش‌آموز است و خانواده عامل حل مسئله و ایجاد امید نه‌فقط در خانواده، بلکه در جامعه است.
رهبر فرزانه و حکیم انقلاب فرمودند دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید بتوانند به‌عنوان مرکز تربیت نیروی انسانی کارآمد، کار تعلیم و تربیت را در کشور مدیریت کنند.
در هر کوی و برزنی نمی‌شود دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود. فشار این نماینده، آن استاندار و مسئول نباید باعث تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای تأسیس دانشگاه فرهنگیان شود که تابلو داشته باشد، ولی هویت آن هویت دانشگاه فرهنگیان نباشد.
در تبلیغاتی که درباره رتبه‌بندی معلمان انجام شد بیشتر موضوع معیشتی معلمان مورد توجه قرار گرفت؛ درصورتی که هدف از رتبه‌بندی معلمان، افزایش ‌شأن و منزلت معلم، علم‌افزایی و کارایی بیشتر معلمان است.
عدالت آموزشی بسیار اهمیت دارد. باید پرچم عدالت را نظام جمهوری اسلامی بردارد و در همه سطوح عدالت را اجرا کند.
راهکار صیانت از بخشی از جامعه در مقابل تهاجم، ساخته شدن افراد در مدرسه است.
دشمن امروز آموزش و پرورش رشدیافته، نوآوری و فناوری، رشد اقتصادی و رشد تولید را نمی‌خواهد، اما ما همه اینها را می‌خواهیم و اینها ایجاد خواهند شد.
هر گونه هزینه برای تقویت جریان آموزش و پرورش و جریان علم و فرهنگ و ارتقای اخلاق در جامعه، سرمایه‌گذاری است و نتایج این سرمایه‌گذاری را امروز و در آینده بیش از بیش مشاهده خواهید کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید