• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 10 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223765
+
-

چرا آبستراکسیون شکست خورد؟

روز گذشته جلسه دویست و سی و یکم شورای شهر تهران همزمان با روز شوراها برگزار شد. دستور جلسه شورا با آغاز به‌کار هیأت‌امنای محلات شروع شد و بعد از آن نوبت به ارائه گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری رسید. محسن هرمزی به تفکیک گزارشی کامل از وضعیت فعلی مترو، اتوبوس و تاکسی را تشریح کرد و پس از آن صحن شورا درگیر حواشی شد. در واقع ماجرا از آنجا شروع شد که برخی از اعضا با ضریب‌دادن به حواشی چند روز اخیر قرارداد چین و واردات ناوگان برقی، انتقاداتی به شهرداری تهران داشتند.
در ادامه پس از اظهارنظرهای مختلف اعضای شورا نسبت به این قرارداد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در واکنش به برخی انتقادات تأکید کرد که «قرارداد چین یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ شهرداری است، اما دائم سرکوب می‌کنید. سؤال من از همکاران در شورا این است آیا ابهاماتی که نسبت به قرارداد داشتید، پیش از بیان در صحن شورا، به معاونت حمل‌ونقل گفته‌اید؟ آدمی معلوم‌الحال که وضعیت آن مشخص است حرفی را در فضای مجازی منتشر کرده. اگر خودمان را ید واحد با شهرداری ببینم، از شهرداری توضیح می‌خواهیم و اگر اشتباه کرده بودند، پاسخ بخواهیم. قطعا خود بنده نخستین نفر هستم که از شهردار توضیح می‌خواهم اما وقتی اشتباهی نبوده، چرا باید خودزنی کنیم؟ باید همه کمک کنیم این قرارداد به سرانجام برسد.»
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به صحبت برخی اعضای شورا عنوان کرد: «گزارش فنی و آماری توسط شهرداری ارائه شده است. در اتاق‌هایتان بنشینید خوش‌وبش یا دعوا کنید و جواب یکدیگر را بدهید. این دوستان در صحن شورا ننشسته‌اند که شاهد پاسخ اعضا به یکدیگر باشند.»
بعد از آن، شهردار تهران به‌منظور پاسخگویی به ابهامات ایجادشده، پشت تربیون قرار گرفت تا به سؤالات پاسخ دهد. اما برخی از اعضای شورا که حتی در صحبت‌های خود شهردار تهران را مخاطب پاسخگویی به سؤالاتشان اعلام کرده بودند، به قصد آبستراکسیون، صحن شورا را ترک کردند.
در واقع 8عضو شورا یعنی سیدجعفر تشکری‌هاشمی، حبیب کاشانی، سوده نجفی، مهدی عباسی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، جعفر شربیانی و علی‌اصغر قائمی سعی داشتند جلسه شورا را منحل کنند، اما جلسه علنی شورای شهر تهران به‌کارش ادامه داد و شهردار تهران توضیحات خود را اعلام کرد و ابهامات به‌وجودآمده درخصوص قراردادهای چین را رفع کرد که این توضیحات زاکانی مورد تأیید رئیس و اعضای شورای شهر قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید