• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223228
+
-

و ناگهان وحدت و خالد

کاپيتان استقلال و مدافع پرسپوليس محروم شدند تا مهره‌هاي ذخيره سرخابي‌ها آماده بازي‌هاي بزرگ هفته آينده مقابل سپاهان و تراکتور شوند

تیتر یک
و ناگهان وحدت و خالد

 کميته انضباطي فدراسيون فوتبال پيش‌ازظهر ديروز 2حکم محروميت پرسروصدا براي بازيکنان 2تيم استقلال و پرسپوليس صادر کرد و بازي‌هاي حساس اين دو تيم در هفته بيست‌وپنجم ليگ برتر را کاملا تحت‌الشعاع اين محروميت‌ها قرار داد. در هفته آينده ليگ برتر سرخابي‌هاي مدعي قهرماني بايد با تيم‌هاي سوم و چهارم جدول يعني سپاهان و تراکتور ديدار کنند و خيلي‌ها اعتقاد دارند نتيجه اين دو بازي مي‌تواند سرنوشت قهرماني ليگ بيست‌وسوم را تا حدود زيادي مشخص کند. اين دو بازي سخت‌ترين مسابقات باقيمانده براي پرسپوليس و استقلال هستند و حالا با حکم کميته انضباطي هر دوي اين تيم‌ها بايد مسابقه را در غياب يکي از بازيکنان اصلي و تأثيرگذار خود آغاز کنند. در استقلال، کاپيتان و دروازه‌بان تيم يعني سيدحسين حسيني در ادامه ماجراهايي که هوادار اراکي براي او پيش آورد از حضور در يک بازي محروم شده است. در پايان ديدار استقلال و آلومينيوم که با ورود يک هوادار زن به زمين همراه شد، کميته انضباطي حکم به جريمه ۳۰۰ميليوني حسيني داد و او را يک جلسه به‌صورت تعليقي از همراهي تيمش محروم کرد. يک هفته بعد در پايان ديدار با شمس‌آذر و پس از صحبت‌هاي کاپيتان استقلال، شايعاتي پيرامون اجرايي شدن محروميت حسيني در رسانه‌ها مطرح شد و در نهايت نيز اين رأي روز گذشته اعلام و اجرايي شد. در بخشي از حکم کميته انضباطي آمده «فعل حسيني از مصاديق رفتار توهين‌آميز تشخيص داده شده است.» به همين دليل يک جلسه محروميت تعليقي او فعال شده و 30ميليون تومان جريمه نقدي هم به 300ميليون تومان قبلي اضافه شده است. همچنين اسماعيلي‌فر، مدافع پرسپوليس به‌دليل حرکت توهين‌آميزش در شادي بعد از گل مقابل نفت به يک جلسه محروميت و 40ميليون تومان جريمه نقدي محکوم شده است. با وجود اينکه پرسپوليس جمعه اين هفته بايد در جام حذفي به مصاف آلومينيوم اراک برود اما محروميت دانيال در بازي هفته آينده ليگ برتر مقابل سپاهان اجرا خواهد شد. اين نکته‌اي است که برخي از پرسپوليسي‌ها به آن انتقاد دارند و معتقدند اسماعيلي‌فر نبايد از بازي بزرگ پرسپوليس در ليگ محروم شود.

  پول زور بده!
در حکم محروميت هر دوي اين بازيکن‌ها، يک جريمه 60ميليون توماني هم براي باشگاه آنها منظور شده که در نوع خودش اتفاق جالبي است. کميته انضباطي در حکم سيدحسين حسيني آورده: «باشگاه استقلال تهران به‌لحاظ تحقق مسئوليت تضامني درخصوص اين تخلف و عدم‌نظارت بر مصاحبه ‌صورت‌گرفته وفق ماده50مقررات انضباطي به پرداخت مبلغ 60ميليون تومان جريمه نقدي محکوم مي‌گردد.» يعني به زعم کميته انضباطي، باشگاه بايد مراقبت مي‌کرد که حسيني در مصاحبه بعد از بازي‌اش آن جملات را به‌کار نبرد! اين موضوع درباره دانيال اسماعيلي‌فر و سرخپوشان جالب‌تر هم هست. باشگاه پرسپوليس از کجا مي‌توانست پيش‌بيني کند که دانيال قرار است چنين حرکتي انجام دهد و چگونه مي‌توانست در ميانه مسابقه مانع او شود؟
گويا براي کميته انضباطي، اعمال جريمه نقدي و درآمدزايي از اين طريق خيلي مهم‌تر از وجه بازدارندگي احکام است و اولويت براي اين کميته کسب درآمد هر چه بيشتر است.

  خالدآبادي، جانشين کاپيتان
محروميت حسيني و اسماعيلي‌فر قطعا 2تيم استقلال و پرسپوليس را به دردسر خواهد انداخت و اين 2نفر تقريبا چهره‌هاي بي‌جانشين 2تيم صدرنشين هستند.
 حسینی این فصل در تمام بازی‌های استقلال در لیگ و حذفی به میدان رفته و ذخیره او حتی یک دقیقه هم درون دروازه نایستاده است. محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان دوم استقلال همان کسی است که در تیم ملی امید دروازه‌بانی می‌کرد و فصل گذشته هم با پیراهن باشگاه هوادار 16بازی در لیگ برتر انجام داد. اما ورود به باشگاه استقلال، روند بازی‌های این دروازه‌بان جوان را متوقف کرد و او دیگر در هیچ مسابقه‌ای به زمین نرفت. خالدآبادی دروازه‌بان بی‌کیفیتی نیست اما شاید دوری چندماهه از میادین او را از آمادگی دور کرده باشد که این نکته را باید در جریان بازی با تراکتور مشاهده کرد. سال گذشته مصدومیت حسینی در مقطع مهمی از فصل فرصت بازی را به علیرضا رضایی سپرد و ناآمادگی او در آن مقطع کار دست استقلالی‌ها داد. حسینی امسال با 14کلین‌شیت طی 24بازی رکورددار کلین‌شیت در فصل جاری است و غیبتش در این مسابقه به دروازه‌بان تیم رقیب یعنی حسین پورحمیدی فرصت می‌دهد به رکورد او برسد. حسینی با نمره 7.17در سایت متریکا در حال حاضر بهترین دروازه‌بان فصل جاری هم هست.
 
  وحدت یا فرشاد
همچون حسینی در استقلال، دانیال اسماعیلی‌‌فر هم در پرسپولیس یک مهره تأثیرگذار و اغلب بدون جانشین است. او در این فصل 23بار برای پرسپولیس به زمین رفته و یک گل و 4پاس‌گل حاصل کارش در این بازی‌هاست. دانیال از 24بازی پرسپولیس در این فصل فقط دیدار با استقلال خوزستان را از دست داده که پرسپولیسی‌ها در غیاب او با این حریف قعر جدولی به تساوی 2-2رسیدند. میانگین نمرات اسماعیلی‌فر در سایت متریکا 7.34بوده که یک امتیاز عالی محسوب می‌شود و او را در جمع 5بازیکن برتر این فصل قرار می‌دهد. در واقع در لیگ جاری فقط روبرتو تورس، ریکاردو آلوز، شهریار مغانلو و مهدی ترابی بهتر از دانیال امتیاز گرفته‌اند. به‌جای پنجمین بازیکن برتر لیگ، در بازی با سپاهان احتمالا وحدت هنانوف مدافع راست پرسپولیس خواهد بود. اگرچه فرشاد فرجی هم توانایی بازی در این پست را دارد و باید دید اوسمار ویرا کدام بازیکن را برای قرارگرفتن در این پست ترجیح می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید