• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223096
+
-

نكته بازی

کار سختی داری استاد!
بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام گچ دست علیرضا بیرانوند باز شد. این بازیکن با مصدومیت از اردوی تیم ملی بازگشت و همین مسئله منجر به جدل لفظی باشگاه پرسپولیس با کادر پزشکی تیم ملی شد. هر چه بود قرمزها ناچار شدند در چند مسابقه حساس بدون دروازه‌بان اول خود وارد میدان شوند. با این حال نتیجه کار از آنچه گمان می‌رفت بهتر شد و امیررضا رفیعی 3‌کلین‌شیت ارزشمند به ثبت رساند. بیرانوند احتمالا برای بازی حذفی با آلومینیوم استراحت خواهد کرد تا در مسابقه سرنوشت‌ساز با سپاهان برای تیمش به میدان برود. با این حال با توجه به عملکرد بالاتر از تصور رفیعی، بیرو کار سختی دارد و دیگر نباید مرتکب اشتباهات گل‌درشتی شود که این فصل زیاد از او دیدیم؛ ازجمله در مسابقه با آلومینیوم و فولاد.

در مورد نبیل حرفی نداری؟
عملکرد مطلوب اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپولیس، اعتمادبه‌نفس رضا درویش را هم بالا برده است. به هر حال مدیرعامل پرسپولیس با انتخاب دستیار یحیی گل‌محمدی به جای خود او، ریسک بزرگی انجام داد و روزهای اول تحت فشار شدید قرار گرفت، اما امروز از تصمیمی که گرفته رضایت دارد و به همین‌خاطر شروع به کری‌خوانی کرده است: «عده‌ای به‌خاطر اوسمار به من فحش می‌دادند، اما الان می‌گویند دیدی گفتیم مربی خوبی است!» حتما از این دست آدم‌ها در فوتبال ایران زیاد داریم، اما به هر حال انتخاب اوسمار خیلی غیرمنتظره بود و به منتقدان بابت شوک اولیه باید حق داد. در ضمن حالا که آقای درویش مشغول ستایش از درایت خودش است، بد نیست در مورد عملکرد نبیل باهویی، مهاجم خریداری شده از سوی خودش هم کمی توضیح بدهد!

این در‌ شأن فوتبال خوزستان نیست
استان خوزستان در لیگ بیست‌وسوم، 3‌سهمیه داشت اما حالا که به هفته‌های پایانی فصل رسیده‌ایم حال همه آنها بد است. در حقیقت فقط نساجی مازندران است که فعلا همنشین آنها شده اگر نه فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان کنار هم می‌توانستند رده‌های پایین جدول را قرق کنند. بدون تردید این وضعیت در‌ شأن خوزستان، مهد فوتبال ایران نیست و نمی‌شود باور کرد جایی که در هر کوچه پس‌کوچه‌اش می‌شود یک استعداد پیدا کرد، امروز چنین وضعی داشته باشد. قطعا غیراز مشکلات مالی، بخش مهمی از مشکل به سوءمدیریت شدید حاکم بر این تیم‌ها هم برمی‌گردد. مثلا کافی است به یاد بیاوریم عبدالله ویسی بعد از ناکامی نیم‌فصل اول در صنعت‌نفت، حالا سرمربی فولاد شده است. خب اگر خوب بود که آنجا جواب می‌داد دیگر. نه؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید