• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223038
+
-

۵۰۰میلیون مخاطب برای نتفلیکس

۵۰۰میلیون مخاطب برای نتفلیکس

شرکت نتفلیکس گفته است بیش از نیم‌میلیارد مخاطب در سراسر جهان دارد. این کمپانی سعی کرده با کاهش اشتراک‌گذاری‌ حساب‌ها و تبلیغات گسترده درآمد خود را به حداکثر برساند. نتفلیکس یکی از شرکت‌های پخش آنلاین فیلم و سریال است که درمجموع ۲۶۹.۶میلیون مشترک دارد. آمریکای شمالی با حدود ۸۳میلیون نفر بزرگ‌ترین بازار این شرکت است. نتفلیکس در سال گذشته 2میلیاردو۳۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. این کمپانی در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد: «با بیش از 2نفر در هر خانوار به‌طور میانگین، بیش از نیم‌میلیارد نفر مخاطب داریم. هیچ شرکتی تابه‌حال برای موفقیت خود در این مقیاس بلندپروازانه برنامه‌ریزی نکرده است.»
اما چه چیز سبب شده است که نتفلیکس همچنان و بعد از دوران کرونا در عرصه اشتراک‌گذاری فیلم در حضور رقیبانی چون اپل و آمازون یکه‌تاز میدان باشد؟
نتفلیکس طبق آمار بیش از یک‌میلیارد دلار سود بیشتر نسبت به سه‌ماهه مشابه سال۲۰۲۳ کسب کرده و بنابراین درآمد این کمپانی کمی بیش از یک‌میلیارد دلار افزایش یافته است. یکی از عوامل به‌حداکثررساندن درآمد نتفلیکس کاهش شمار افرادی بوده است که گذرواژه‌های خود را در چندین خانواده به اشتراک می‌گذارند. افزایش تبلیغات هم باعث شده است که سهام نتفلیکس در بازار بورس سیر صعودی طی کند.
نتفلیکس سال۱۹۹۷ در شهر لسگاتس در ایالت کالیفرنیا پایه‌گذاری شد و حالا بر بزرگ‌ترین موج موفقیت خود در طول این چنددهه سوار است.
این شرکت در سال۱۹۹۷ به‌عنوان شرکتی پیشرو در اجاره دی‌وی‌دی به‌صورت پستی آغاز به‌کار کرد. درواقع سازوکار اولیه بدین‌صورت بود که شرکت به‌جای دریافت هزینه به‌ازای هر دی‌وی‌دی فیلم، از مشتریان حق اشتراک ماهانه‌ای دریافت می‌کرد. درنتیجه‌ موفقیت نتفلیکس، فعالیت بسیاری از مغازه‌های اجاره فیلم با مشکل مواجه شد تا اینکه رفته‌رفته ناپدید شدند. تا سال۲۰۰۵ (۱۳۸۳) تعداد مشترکان ثابت دریافت دی‌وی‌دی با پست نتفلیکس به رقم 4.2میلیون رسید. در سال۲۰۰۷، نتفلیکس با انتشار بیانیه‌ای مهم اعلام کرد که علاوه بر شیوه اجاره دی‌وی‌دی از طریق پست، به مشترکانش امکان می‌دهد که بتوانند مستقیما فیلم‌ها و سریال‌های دلخواه‌شان را روی کامپیوترهای شخصی مشاهده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید