• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223013
+
-

با مردم

حمل یک روز درمیان زباله؛ مشکل جدی شهروندان اصفهان
جمع‌آوری یک روز در میان زباله از چند سال قبل در اصفهان اجرایی شد. هدف از اجرای این طرح تشویق شهروندان به تولید زباله کمتر و تفکیک از مبدا عنوان شد. تا چندی قبل این روال مشکلی نداشت تا اینکه به جای اجرای یک روز درمیان اقدام به تعیین روزهای ثابت زوج و فرد برای جمع‌آوری زباله کردند و به این ترتیب بدون درنظر گرفتن روز جمعه فاصله جمع‌آوری برای روزهای آخر هفته به 3‌روز رسید. مثلا در محله ما که روزهای جمع‌آوری زوج است از چهارشنبه تا شنبه هیچ زباله‌ای جمع نمی‌شود. از شهرداری اصفهان تقاضا داریم در طرح خود تجدید نظر کند.
خیام‌باشی از اصفهان

اولویت استخدام در مشاغل آزاد با ایرانیان باشد نه اتباع خارجی
با توجه به ورود و اسکان اتباع بیگانه، بسیاری از مشاغل آزاد در اختیار این افراد قرار گرفته و همین مسئله موجب شده تا هموطنانمان خصوصا جوانان بیکار بمانند و یا به مشاغل کاذب روی بیاورند. در اینکه تمامی کشورها به لحاظ اخلاقی و قانونی موظف به پذیرش مهاجران هستند شکی نیست ولی اولویت را باید به شهروندان خود آن کشور داد.
چراغی از تهران

شهرستان الشتر لرستان دکل مخابراتی ندارد
شهرستان الشتر استان لرستان که شامل روستاهای زیادی است هنوز دکل مخابراتی برای اتصال به اینترنت ندارد. درحالی‌که شرکت مخابرات 2سال پیش وعده استقرار یک دکل مخابراتی را داده بود. این موضوع دردسرهای زیادی را برای دانش‌آموزان به‌وجود آورده است. درخواست داریم تا شرکت مخابرات هر‌چه زودتر به وعده خود در این‌باره عمل کند.
 جمعی از ساکنان روستاهای الشتر

پیامک
افزایش نامتعارف حق بیمه خودروهای سنگین

هر سال حق بیمه خودروهای سنگین افزایش پیدا می‌کند اما امسال این افزایش نامتعارف و بی‌رویه بوده است. من یک راننده هستم که کامیونم را اجاره کرده‌ام. صاحب خودرو پرداخت حق بیمه را به من محول کرده است. با توجه به میزان حقوق دریافتی و مخارج اقلام مصرفی واقعا چیزی برایم باقی نمی‌ماند. درخواست داریم تا مسئولان نسبت به میزان حق بیمه بازبینی کنند.
راننده خودروی سنگین

جاده تهران - مشهد نیازمند مرمت و آسفالت فوری است
جاده تهران - مشهد با توجه به تردد زیاد علاوه بر مرمت و لکه‌گیری و آسفالت، نیاز به تعریض هم دارد. در حال حاضر عرض این جاده کم است که باعث کندی حرکت، ترافیک و تصادف است. ازسازمان راهداری کشور درخواست می‌کنیم نسبت به تعریض و تعمیر قسمت‌های فرسوده این جاده اقدام فوری کند.
مدنی از تهران

بنیاد تعاونی مسکن آجا به تعهدات خود عمل کند
بنده با فروش آپارتمان، خودروی شخصی، طلای همسر و فرزند و زیر قسط بردن حقوقم در ۵ سال آینده اقدام به خرید یک واحد آپارتمان از بنیاد تعاون آجا کرده‌ام. پروسه ساخت این طرح سال‌98 آغاز شد و بنا بود تا زمستان 1406تحویل شود. تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح 16هزار نفر است که بنا بود 5280واحد از پیمانکار تحویل بگیرند اما در کمال تعجب پروژه متوقف شده است، درحالی‌که همه مجوزهای قانونی و قضایی برای اجرا و نهایی‌شدن آن از سوی شهرداری، دیوان عدالت اداری، تأیید فرماندهی ارتش و رأی دیوان قضایی در جلسه ریاست‌جمهوری مورخه 26اسفند1402برای آن صادر شده است.  تکلیف متقاضیانی که تمام دارایی خود را در این طرح و به امید خانه‌دار‌شدن گذاشته‌اند چیست؟
سرداری از تهران

پیام
شهرستان ایذه وسایل حمل‌ونقل عمومی ندارد

شهرستان ایذه با وجود داشتن ۲۰۰هزار نفر جمعیت وسیله نقلیه عمومی ندارد و از ایذه به اهواز و بالعکس، تنها یک اتوبوس فرسوده تردد می‌کند. کرایه خودرو‌های شخصی هم 170هزار تومان شده که پرداخت آن واقعا در توان افرادی که به‌طور مرتب در این مسیر تردد می‌کنند به‌خصوص دانشجویان و سربازان نیست. درخواست داریم تا مسئولان برای رفع این مشکل هرچه زودتر چند اتوبوس به این مسیر اختصاص دهند.
دانیالی از ایذه

فروردین تمام شد مستمری مددجویان واریز نشد
به اردیبهشت رسیدیم و هنوز خبر از معوقه و مستمری مددجویان بهزیستی نیست. به‌عنوان معلولی که بیماری کم‌خونی دارم حتی کرایه آمد و رفت به بیمارستان را هم ندارم. نه عیدی سال گذشته را واریز کردند، نه معوقات 5‌ماه اول سال گذشته را و نه از افزایش مستمری خبری است. چرا کسی به فکر معلولان نیست؟
باباجانی از تهران

قطعی مداوم آب یک شهرک مریم فاز یک اندیشه
در شهرک مریم فاز یک اندیشه شهریار در خیابان درختی از اواخر آذر سال‌1402 آب مدام قطع می‌شود؛ در روزهای عادی از بعد از ظهر و در روزهای تعطیل از صبح تا شب. این وضع زندگی ما را مختل کرده است. از مسئولان آبفای شهریار تقاضای رسیدگی داریم.
ساکنان کوچه نور شهرک مریم


 

این خبر را به اشتراک بگذارید