• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222908
+
-

جو بایدن: بدون کمک‌های ما اسرائیل در برابر ایران شکست می‌خورد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد حمله شنبه گذشته ایران به رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ‌ترین حملات پهپادی و موشکی بود که جهان آن را مشاهده کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نقش این کشور در مقابله با این حمله افزود: «ما از اسرائیل دفاع و به اسرائیل برای مقابله با این حمله کمک کردیم.» بایدن در ادامه سخنان خود به اظهارات «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) استناد کرد و گفت که اگر اطلاعات و حمایت‌های ما و شرکایمان نبود، مقابله اسرائیل با حمله ایران با شکست مواجه می‌شد.
روز گذشته نیز رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشته بود که «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند.» بایدن در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شده بود که اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد، هرچند اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.
 بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد که مجلس نمایندگان آمریکا باید قانونی را در مورد امنیت اسرائیل تصویب کند، چون اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید